• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways to fly double daily to Munich

16 November 2013
Etihad Airways will increase its Abu Dhabi-Munich services from seven flights per week to a double daily schedule from 1 February 2014.

Munich was Etihad Airways' first destination in Germany, and a daily flight linking the Bavarian capital with Etihad Airways' Abu Dhabi hub commenced in June 2004.

Since then, the airline has carried over one million passengers between the two cities.

Munich-based passengers will be able to choose from new daily connections to markets such as the Maldives, Seychelles, Johannesburg, Beijing, Shanghai, Seoul, Singapore, Ho Chi Minh City, and Melbourne.

In addition, beyond Munich, Etihad Airways will be able to offer additional codeshare connections on a number of airberlin flights across Germany and continental Europe.

Etihad Airways will operate the updated schedule using a three-class Airbus A330-300 aircraft, configured with 8 seats in Diamond First Class, 32 in Pearl Business Class and 191 in Coral Economy Class.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تزيد عدد رحلاتها إلى ميونيخ لتصبح بمعدل رحلتين يومياً

16 نوفمبر 2013
أعلنت الاتحاد للطيران، الناقل الوطني لدولة الإمارات العربية المتحدة، أنها سوف تزيد عدد رحلاتها بين أبوظبي وميونيخ من سبع رحلات أسبوعياً إلى الضعف لتصبح بمعدل رحلتين يومياً بدءاً من الأول من فبراير 2014.
وتجدر الإشارة إلى أن ميونيخ عاصمة ولاية بافاريا كانت الوجهة الأولى للاتحاد للطيران في ألمانيا، وبدأت الشركة في تشغيل خدمة الرحلات اليومية بين أبوظبي حيث مقر الاتحاد للطيران والعاصمة البافارية في يونيو 2004.
ومنذ ذلك الوقت، نقلت الاتحاد للطيران ما يزيد عن مليون مسافر بين المدينتين.
وسوف يتوفر للمسافرين من ميونيخ إمكانية الاختيار من باقة واسعة من رحلات الربط اليومية إلى وجهات مختلفة مثل جزر المالديف، وسيشل، وجوهانسبرج، وبكين، وشنغهاي، وسيئول، وسنغافورة، وهو تشي منه، وملبورن.
وإلى جانب ذلك، سوف توفر الاتحاد للطيران إمكانية السفر إلى ما وراء ميونيخ عبر المشاركة بالرمز على العديد من رحلات طيران برلين عبر ألمانيا ووجهات إقليمية في أوروبا.
وسوف تشغّل الاتحاد للطيران رحلاتها وفق الجدول الجديد باستخدام طائراتها طراز ايرباص 300-330 المرتبة بنظام الدرجات الثلاث، والتي تضم 8 مقاعد في الدرجة الماسية الأولى، و32 مقعداً في درجة لؤلؤ رجال الأعمال، و191 في درجة المرجان السياحية.
المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on