• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways to expand global reach with six new destinations in the first half of 2015

12 July 2014
Etihad Airways will launch six new routes in the first half of 2015.

Daily flights will commence to the European capitals of Madrid (Spain) and Edinburgh (Scotland) in 2015, together with Kolkata (India) and Entebbe (Uganda).

The airline will also operate four flights a week to Hong Kong, and three flights a week Algiers.

In addition, Etihad Airways’ existing daily flights to Brisbane (Australia), currently operated via Singapore, will become a direct service from June 2015, offering the first non-stop connection between the city and Abu Dhabi. The route will be operated using a three-class Boeing 787-9 Dreamliner with the airline’s brand new First Suite, Business Studio and Economy Smart Seat.

Further service upgrades in June 2015 include the introduction of a three-class Airbus A330-300 aircraft on daily flights to Singapore, and a three-class Boeing 787-9 Dreamliner on daytime flights to Moscow, marking the debut of First Class cabins on both of the existing routes.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تتوسع في نطاق شبكتها العالمية مع إضافتها لست وجهات جديدة خلال النصف الأول من عام 2015

12 يوليو 2014
أعلنت الاتحاد للطيران أنها سوف تطلق خدمة الرحلات إلى ست وجهات جديدة خلال النصف الأول من عام 2015.
سوف تبدأ الشركة في تشغيل الرحلات اليومية إلى العاصمة الإسبانية مدريد والعاصمة الاسكتلندية إدنبرة في العام القادم، إلى جانب تشغيل الرحلات إلى مدينة كولكاتا في الهند، ومدينة عنتيبي في أوغندا.
وسوف تشغّل الشركة كذلك خدمة الرحلات بمعدل أربع رحلات أسبوعياً إلى هونغ كونغ ، وثلاث رحلات أسبوعياً إلى مدينة الجزائر العاصمة.
وإلى جانب الوجهات الجديدة، سوف تعمل الاتحاد للطيران على تعزيز رحلاتها الحالية إلى بريسبين في أستراليا التي تشغّلها الشركة بمعدل رحلة يومياً عبر سنغافورة، حيث ستتحول إلى رحلات مباشرة بدءاً من يونيو 2015، بما يوفر للمسافرين رحلات مباشرة دون توقف بين العاصمة أبوظبي والمدينة الأسترالية. ومن المقرر كذلك أن يتم تشغيل هذه الوجهة عبر طائرات الاتحاد للطيران الجديدة من طراز بوينغ 787-9 دريملاينر المرتبة بنظام الثلاث درجات والتي سوف تضم أحدث منتجات الشركة بما في ذلك مقصورات "أجنحة الدرجة الأولى" ومقصورات "استوديو درجة رجال الأعمال"، والمقاعد الذكية للدرجة السياحية.
كما تعتزم الشركة إدخال المزيد من الترقيات على العديد من خدمات رحلاتها بدءاً من يونيو 2015 بما في ذلك تشغيل رحلات الشركة اليومية إلى سنغافورة عبر طائراتها من طراز ايرباص 330-300 المرتبة بنظام الثلاث درجات، وتقديم الطائرة طراز بوينغ 787-9 دريملاينر المرتبة بنظام الثلاث درجات لخدمة رحلات الشركة النهارية إلى موسكو، وذلك إيذاناً بالبدء في توفير مقصورات الدرجة الأولى على متن رحلات كلا الوجهتين القائمتين بالفعل.
المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on