• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways signs agreement to acquire ADAT from Mubadala

08 May 2014
Etihad Airways and Mubadala Development Company (Mubadala) entered an agreement on 8 May in which Etihad Airways will acquire Abu Dhabi Aircraft Technologies LLC (ADAT) from Mubadala.

The deal will see Mubadala retain ADAT’s engine focused maintenance, repair and overhaul (MRO) business, which will be the catalyst for the continuity and growth of its dynamic engine business through the establishment of a new engine company.

The transaction includes maintenance and engineering teams, hangars, component workshops, and paint facilities in Abu Dhabi which will enhance Etihad Airways capability to undertake airframe and component maintenance on its growing fleet of modern aircraft, including the new Airbus A380 and Boeing B787, which will join the fleet in the last quarter of 2014.

Engine MRO is set to form a significant component of Mubadala’s aerospace strategy. At the 2013 Dubai Air show, Mubadala signed deals with Rolls Royce and GE Aviation to establish next-generation Trent XWB and GEnx MRO centers of excellence in Al Ain. This was further supported with a combined commitment of USD 1 billion in engine parts production from both manufacturers.

As well as servicing the Etihad Airways fleet, ADAT’s enhanced maintenance capability in Abu Dhabi will be made available to Etihad Airways’ equity alliance partners and third party customers, maximizing the synergies available to the group.

Mr. Jeff Wilkinson, Etihad Airways’ Senior Vice President Technical will be responsible for the combined MRO of ADAT and the daily technical operations business.

A transition plan is in place and will ensure ‘business as usual’ as Etihad Airways continues to work closely with its new and existing employees and customers, ensuring that there is no disruption to existing services during the integration period, while benefits are delivered immediately.

The award-winning facility in Abu Dhabi currently serves more than 70 commercial airline customers worldwide.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران توقع اتفاقية مع شركة مبادلة للاستحواذ على شركة أبوظبي لتقنيات الطائرات

08 مايو 2014
أعلنت كلٌ من الاتحاد للطيران وشركة المبادلة للتنمية (مبادلة) عن توقيعهما في 8 مايو على اتفاقية تنتقل بموجبها ملكية وحدات العمل ذات الصلة بخدمات صيانة هياكل ومكونات الطائرات التابعة لشركة أبوظبي لتقنيات الطائرات إلى الاتحاد للطيران.
وبموجب الاتفاقية، ستحتفظ مبادلة بوحدة أعمال المحركات في شركة أبوظبي لتقنيات الطائرات التي تضمّ عمليات الصيانة والإصلاح وتجديد المحركات، والتي تمثل حافزاً حيوياً لمواصلة النمو في أعمال المحركات من خلال تأسيس شركة جديدة تركز على تطوير أعمالها في هذا المجال.
كما تشمل الاتفاقية أقسام الصيانة والأعمال الهندسية وحظائر الطائرات وورش الصيانة ومرافق طلاء الطائرات الكائنة في أبوظبي، بما يسهم في دعم قدرات الاتحاد للطيران على صعيد صيانة هياكل ومكونات الطائرات لا سيما أسطولها المتنامي من الطائرات الحديثة، بما في ذلك طائراتها الجديدة من طراز ايرباص 380 وبوينغ 787 التي من المقرر أن تنضم إلى أسطول الشركة خلال الربع الأخير من عام 2014.
تُشكل خدمات صيانة وإصلاح وعمرة المحركات جزءاً محورياً من استراتيجية مبادلة فيما يتعلق بصناعة الطيران، لذلك فإن الشركة الجديدة ستكون ركيزة أساسية للنمو. وكانت مبادلة قد أبرمت خلال معرض دبي للطيران 2013، سلسلة من الصفقات الهامة مع كبريات الشركات العالمية المصنعة لمحركات الطائرات مثل "رولزرويس" و"جي إي أفييشن" بغية تأسيس مراكز لصيانة المحركات من الطرازات الجديدة مثل "ترينت إكس دبليو بي"، وطراز "جي إي إن إكس"، وذلك في مدينة العين. وتجاوزت قيمة هذه الصفقات  مليار دولار أمريكي لإنتاج قطع المحركات من كلا الشركتين.
وسيتولى السيد جيف ويلكنسون، نائب أول للرئيس للشؤون الفنية في الاتحاد للطيران، مسؤولية الإشراف على العمليات المشتركة لخدمات صيانة وإصلاح وعمرة المحركات التابعة لشركة أبوظبي لتقنيات الطائرات إلى جانب الأنشطة اليومية للعمليات الفنية.
وتجدر الإشارة إلى أنه تم وضع خطة انتقال تضمن انسيابية العمل أثناء عمل الاتحاد للطيران مع الموظفين والعملاء الحاليين والجدد، بما يضمن عدم التأثير السلبي على العمليات الراهنة، أثناء عملية فترة الاندماج مع الاستفادة الفورية من المكاسب المترتبة على هذه الاتفاقية.
وتخدم المرافق الكائنة في أبوظبي والحائزة على جوائز متنوعة أكثر من 70 شركة طيران تجارية على مستوى العالم.
المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on