• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways marks growth in India with record passenger figures in 2015

17 February 2016
Etihad Airways announced a 63% increase in full-year passenger traffic with partner Jet Airways to and from India reinforcing the strength of the equity tie-up and the airline’s commitment to India.
Together, the airlines carried a record 3.3 million passengers between Etihad Airways’ Abu Dhabi hub and India in 2015, representing a sharp rise on the 2 million flown during the previous 12 months.
Etihad Airways became the first foreign airline to invest in an Indian carrier under the current Indian Foreign Direct Investment Rules when it invested USD 750 million in Jet Airways for a 24% equity stake in 2013. Etihad Airways today operates 175 flights each week to and from 11 Indian gateway cities. The combined networks of Etihad Airways and Jet Airways offer over 250 weekly flights between Abu Dhabi and 15 cities across India.
In terms of the overall international market, both carriers fly between them approximately 20% of all worldwide travellers to and from India.
In addition, Etihad Airways Cargo operates 14 weekly freighters to four cities in India and flies around 120,000 tons of cargo each year in and out of the country – representing around 9% of the total international market.
The figures underscore the importance Etihad Airways places to the Indian market – one of the airline’s largest sources of business – to its close partnership with Jet Airways, and reaffirm the strong ties between the UAE and India.
It is the growing bilateral relationship enjoyed between the two nations that was the focus of joint government discussions in Mumbai and Delhi recently which resulted in a raft of new agreements across various sectors to further boost strategic ties and economic trade.
Trade between the two countries is estimated to grow by more than 60% in the next five years from the current level of around USD 60 billion, with investments and imports/exports in a variety of sectors, including energy, defence, manufacturing, aerospace, health, education, tourism, science and technology. The UAE is the 10th biggest foreign – and largest Arab – investor in India.
Etihad Airways’ current Indian destinations from Abu Dhabi are Ahmedabad, Bengaluru, Chennai, Delhi, Hyderabad, Jaipur, Kochi, Kolkata, Kozhikode, Mumbai and Thiruvananthapuram. Jet Airways offers the additional Indian gateways of Pune, Lucknow, Goa and Mangalore, as well as numerous domestic connections.
Etihad Airways’ commitment to India is reflected by its engagement with the business community. In 2015, the airline became a founding member of the UAE Business Council in India. The organisation’s key objective is to act as a catalyst for commercial entities to exchange ideas and promote economic synergy between the UAE and India.
Aside from physical investments, Etihad and Jet Airways are entering into the second of a three-year agreement as exclusive airline partners and principal sponsors of the Mumbai Indians, crowned cricket champions of the Pepsi Indian Premier League (IPL) last year. Both carriers have also jointly sponsored other key sporting and community events, twice taking the Manchester City Football Club coaching clinics to India offering youngsters from different backgrounds top level training.
In March 2016, Etihad Airways will take part in India Aviation 2016 in Hyderabad, the biennial conference and exhibition showcasing India’s aviation industry. Organised by the Ministry of Civil Aviation and Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry, the event provides the airline with a further platform to engage with policy makers, aviation experts and other key figures from across the Indian aviation industry.
By 2020, domestic and international passenger traffic through Indian airports is expected to double to 450 million. The UN World Tourism Organisation predicts more than 50 million Indians travelling overseas annually by 2020. Etihad Airways’ commitment to tap into the large outbound travel market and to contribute to growing inbound tourism is fundamental to its growth strategy.
Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تحتفي بنمو عملياتها التشغيلية في الهند بعدد قياسي من المسافرين في العام 2015

17 فبراير 2016
أعلنت الاتحاد للطيران عن زيادة بنسبة 63 في المائة في معدل أعداد المسافرين للعام الكامل مع شريك الحصص جيت آيروايز من وإلى الهند، الأمر الذي يؤكد قوة شراكة الحصص والتزام الشركة نحو الهند.
نقلت الشركتان معاً عدداً قياسياً من المسافرين بلغ 3.3 مليون مسافر بين المركز الرئيسي للعمليات التشغيلية للاتحاد للطيران في أبوظبي والهند في عام 2015، الأمر الذي يمثل زيادة كبيرة وذلك مقارنة بمليوني مسافر تمّ نقلهم خلال الإثني عشر شهراً الماضية.
أصبحت الاتحاد للطيران أول شركة طيران خارجية تستثمر في ناقل هندي في ظل قواعد الاستثمار الأجنبي المباشر الهندية، عندما استثمرت 750 مليون دولار أمريكي في جيت آيروايز مقابل 24 في المائة من حصص الشركة خلال عام 2013. تشغل الاتحاد للطيران حالياً 175 رحلة كل أسبوع من وإلى 11 مدينة هندية. تقدم الشبكات المشتركة للاتحاد للطيران وجيت آيروايز أكثر من 250 رحلة أسبوعيًا بين أبوظبي و15 مدينة في الهند.
وعلى مستوى السوق الدولية العامة، تنقل الشركتان معاً نحو 20 في المائة من جميع المسافرين الدوليين من وإلى الهند، الأمر الذي يمثل حصة كبيرة من صناعة السفر الجوي المنتعشة في الهند.
وعلاوة على ذلك، فإن قسم الاتحاد للشحن التابع للاتحاد للطيران يُشغل 14 رحلة في الأسبوع إلى أربع مدن في الهند وينقل حوالي 120 ألف طن بضائع كل عام من وإلى الدولة، الأمر الذي يمثل حوالي تسعة في المائة من السوق الدولية الإجمالية.
تؤكد هذه الأرقام الأهمية التي توليها الاتحاد للطيران للسوق الهندية، التي تعتبر واحدة من أكبر مصادر الأعمال للشركة وشراكتها الوثيقة مع جيت آيروايز، كما تؤكد أيضاً على العلاقات القوية بين دولة الإمارات العربية المتحدة والهند.
جاءت العلاقات الثنائية المتنامية بين الدولتين أحد المحاور الهامة للمناقشات الحكومية المشتركة التي تمت في مومباي ودلهي مؤخراً والتي أدت إلى إبرام باقة من الاتفاقيات الجديدة على امتداد قطاعات متعددة التي تهدف إلى تعزيز العلاقات الاستراتيجية والاقتصادية والتجارية بينهما.
ومن المتوقع أن تنمو التجارة بين الدولتين بأكثر من 60 في المائة خلال الخمس سنوات المقبلة، وذلك من المستوى الحالي الذي يبلغ 60 مليار دولار أمريكي، من خلال الاستثمارات والواردات/الصادرات في عدد من القطاعات مثل الطاقة والدفاع والتصنيع والفضاء والطيران والصحة والتعليم والسياحة والعلوم والتقنية. وتعتبر دولة الإمارات العربية المتحدة عاشر أكبر مستثمر خارجي، وأكبر مستثمر عربي، في الهند.
تضمّ الوجهات الهندية الحالية التي تخدمها الاتحاد للطيران من أبوظبي مدينة أحمد أباد وبنغالور وتشيناي ودلهي وحيدرأباد وجايبور وكوتشي وكولكاتا وكوزيكود ومومباي وثيروفانانثابورام. وتخدم جيت آيروايز وجهات هندية إضافية تشمل بوني ولوكناو وغوا ومانجلور، إضافة إلى رحلات داخلية كثيرة.
ينعكس التزام الاتحاد للطيران إزاء الهند من خلال مشاركتها مع مجتمع الأعمال. وفي العام الماضي، أصبحت الاتحاد للطيران عضواً مؤسساً لمجلس الأعمال الإماراتي في الهند. ويتمثل الهدف الرئيسي للمؤسسة في العمل كعنصر محفز للكيانات التجارية لتبادل الأفكار وترويج التضافر الاقتصادي بين دولة الإمارات العربية المتحدة والهند.
وإلى جانب الاستثمارات المادية، فإن الاتحاد للطيران وجيت آيروايز تدخلان في السنة الثانية من الاتفاقية التي تمتد على مدار ثلاث سنوات، بصفتهما شريك الطيران الحصري والراعي الرئيسي لفريق مومباي إندياينز، المتوّج ببطولة الكريكيت لدور بيبسي الهندي الممتاز في العام الماضي. واشتركت الناقلتان في رعاية فعاليات رئيسية أخرى على مستوى الرياضة والمجتمع، مثل إقامة دورات تدريبية لنادي مانشستر سيتي لكرة القدم مرتين في الهند، الأمر الذي قدّم تدريباً عالي المستوى لصغار السن الذين ينتمون إلى خلفيات عديدة.
وفي شهر مارس 2016، ستشارك الاتحاد للطيران في معرض ومؤتمر الهند للطيران 2016 في مدينة حيدرأباد الذي يقام كل عامين ويسلط الضوء على صناعة الطيران في الهند. ويتيح المؤتمر، الذي تقوم كل من وزارة الطيران المدني واتحاد غرف التجارة والصناعة الهندية بتنظيمه، منصة إضافية لشركات الطيران للمشاركة مع صناع السياسة وخبراء الطيران والشخصيات الهامة الأخرى على امتداد صناعة الطيران الهندية.
وبحلول عام 2020، من المتوقع أن يتضاعف معدل مرور المسافرين الدوليين والمحليين عبر المطارات الهندية إلى 450 مليون مسافر. وتتوقع منظمة السياحة العالمية التابعة للأمم المتحدة أن يسافر أكثر من 50 مليون هندي إلى الخارج سنوياً بحلول عام 2020. ويُعتبر التزام الاتحاد للطيران لدخول سوق السفر الكبيرة للرحلات المغادرة، والمساهمة في نمو السياحة القادمة محوراً أساسياً لاستراتيجية النمو التابعة لها.
المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on