• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways launches Air Europa codeshare partnership

05 April 2014
Etihad Airways continues to provide air travellers with greater access to key European destinations, following the launch of its codeshare operations with Spanish carrier, Air Europa. 

Passengers flying with Etihad Airways to Brussels and Amsterdam can now connect on to Spain’s capital, Madrid, and then onwards to Barcelona and Palma in Mallorca. 

Subject to regulatory approvals, Air Europa plans to commence a three times a week direct service between Madrid and Abu Dhabi in late 2014. 

Once approved, Etihad Airways will place its EY flight code on the Air Europa flights, offering direct access to Madrid for the first time through its Abu Dhabi hub. 

Furthermore, during summer 2014, both airlines plan to expand the number of codeshare destinations to include new cities in Spain and South America via Madrid, and more cities beyond Abu Dhabi across the Gulf region, Africa, Asia, and Australia.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تطلق الشراكة بالرمز مع شركة "طيران أوروبا"

05 أبريل 2014
تواصل الاتحاد للطيران توفير المزيد من الخيارات للمسافرين إلى الوجهات الأوروبية الرئيسية بعد إطلاقها لخدمات الرحلات بنظام المشاركة بالرمز مع شركة "طيران أوروبا" الإسبانية.
أصبح بمقدور المسافرين على متن رحلات الاتحاد للطيران إلى بروكسل وأمستردام أن يواصلوا رحلاتهم إلى العاصمة الإسبانية مدريد ثم إلى برشلونة وبالما في جزيرة مايوركا.
وفي إطار الاتفاقية التي ما تزال قيد الحصول على الموافقات التنظيمية، تعتزم شركة طيران أوروبا البدء في توفير خدمة الرحلات المباشرة بمعدل ثلاث رحلات أسبوعياً بين مدريد وأبوظبي في أواخر عام 2014.
وفور الحصول على موافقة الجهات التنظيمية، سوف تضع الاتحاد للطيران رمزها "EY" على رحلات طيران أوروبا، بما يكفل لها توفير إمكانية الوصول المباشر إلى مدريد للمرة الأولى من مركزها التشغيلي الرئيسي بمطار أبوظبي الدولي.
وإلى جانب ذلك، تعتزم الناقلتان خلال موسم الصيف للعام الحالي 2014 التوسع في عدد وجهات المشاركة بالرمز بين الشركتين بحيث تشمل رحلات المشاركة بالرمز العديد من الوجهات الجديدة في إسبانيا وأمريكا الجنوبية عبر العاصمة الإسبانية مدريد، مع توفير المزيد من الوجهات فيما وراء العاصمة الإماراتية أبوظبي على امتداد منطقة الخليج العربي وأفريقيا وآسيا وأستراليا.
المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on