• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways expands Boeing 787 network in Europe

01 June 2017
 Etihad Airways announced plans to boost its European Dreamliner network with the deployment of Boeing 787-9 aircraft to Amsterdam and Madrid.
The 299-seat Dreamliners will be introduced on year-round scheduled services to Amsterdam from 1 September, and to Madrid, effective 1 October, joining Düsseldorf and Zurich as the airline’s other European Dreamliner services. The 787-9 will also operate seasonally to Athens during the summer months.
With a phased delivery of nine Boeing 787-9s this year, the aircraft are gradually being introduced on a number of international routes from the airline’s Abu Dhabi hub.
Etihad Airways currently operates a fleet of 13 Boeing 787-9s to 11 destinations – namely Washington, Düsseldorf, Zurich, Johannesburg, Amman, Riyadh, Singapore, Shanghai, Tokyo, Perth and Brisbane from Abu Dhabi. Beirut, Beijing, Seoul and Melbourne are due to join the 787 network over the next few months.
The Amsterdam route will have a taste of the 787 between 2 and 30 June 2017. The current four weekly Madrid services will also be boosted with additional flights, moving to a daily operation from 1 June 2017.
Etihad Airways has pending deliveries of a further 58 Dreamliners over the next few years.
Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران توسع شبكة وجهاتها المشغلة بالطائرات طراز بوينغ 787 دريملاينر في أوروبا

01 يونيو 2017
 أعلنت الاتحاد للطيران عن خطة لتعزيز شبكة وجهاتها الأوروبية المشغلة بالطائرات طراز بوينغ 787 دريملاينر عبر تشغيل طائرات من طراز بوينغ 787-9 للرحلات المتجهة إلى أمستردام ومدريد.
 وستشغل شركة الطيران طائرات دريملاينر المتطورة ذات سعة 299 مقعداً لرحلاتها المنتظمة على مدار العام إلى أمستردام ابتداء من 1 أيلول/سبتمبر 2017، وإلى مدريد ابتداء من 1 تشرين الأول أكتوبر 2017، لتنضم بذلك أمستردام ومدريد إلى دوسلدورف وزيورخ ضمن شبكة الوجهات الأوروبية الأخرى للشركة التي تخدمها طائرات من طراز دريملاينر. وسوف تشغّل شركة الطيران طائرة من طراز بوينغ 787-9 موسمياً للرحلات المتجهة إلى أثينا خلال أشهر الصيف.
كما سيتم إدخال الطائرات التسع طراز بوينغ 787-9 المقرر تسلمها على مراحل، تدريجياً لخدمة عددٍ من الوجهات الدولية انطلاقاً من مركز التشغيل الرئيسي لشركة الطيران في مطار أبو ظبي الدولي.
هذا وتشغل الاتحاد للطيران 13 طائرة من طراز بوينغ 787-9 دريملاينر إلى 11 وجهة، تشمل كلا من واشنطن، دوسلدورف، زيورخ، جوهانسبرغ، عَمّان، الرياض، سنغافورة، شنغهاي، طوكيو، بيرث، وبريسبين انطلاقاً من أبو ظبي. ومن المقرر انضمام وجهات بيروت، بكين، سيئول، وملبورن إلى شبكة وجهات شركة الطيران المشغلة بالطائرات طراز 787 على مدار الأشهر القليلة القادمة.
وسوف يحظى المسافرون إلى أمستردام بتجارب السفر المميزة على متن الطائرة 787 دريملاينر ابتداء من 2 حزيران/يونيو وحتى 30 حزيران/يونيو 2017. كما ستزيد شركة الطيران رحلاتها إلى مدريد لتصبح بمعدل رحلة يومية بدلا من أربع رحلات أسبوعية ابتداء من 1 حزيران/ يونيو 2017.
كما ستتسلم الاتحاد للطيران 58 طائرة دريملاينر إضافية على مدار السنوات القليلة القادمة.
المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on