• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways deepens strategic cooperation with Air France-KLM in maintenance agreement

11 November 2015
Etihad Airways expanded its strategic cooperation with Air France-KLM through a several hundred million US dollar component maintenance agreement for its Boeing 777 fleet. 
The 10-year deal, effective February 2016, provides Etihad Airways and its equity partners with access to an extensive global pool of components offered by Air France Industries KLM Engineering & Maintenance (AFI KLM E&M), for the wide-body aircraft through the 777 Component Services Program (CSP) jointly operated with Boeing. Etihad Airways currently operates a fleet of 33 long-range and extended-range passenger and cargo Boeing 777 variants.
The maintenance agreement is the latest phase of a partnership struck between Etihad Airways and Air France-KLM in October 2012. The carriers have a commercial alliance involving codesharing on flights across their networks over hubs in Abu Dhabi, Paris and Amsterdam. The wide-ranging codeshare agreement sees Etihad Airways and Air France-KLM offering joint codes on destinations in Europe, the Middle East, Asia and Australia.
The agreement provides Etihad Airways with access to AFI KLM E&M’s component maintenance network and a significant upgrade of its service offering. Through its global MRO network, AFI KLM E&M will maintain pool stock in the UAE and around the world to support Etihad Airways’ Boeing 777 fleet. In addition, the partnership includes a framework for further collaboration with Etihad Airways’ partners and a tie-up with Etihad Airways Engineering for additional maintenance services.
Etihad Airways and Air France-KLM together provide a combined codeshare network of over 40 destinations. The strategic alliance is aimed at exploring areas of potential cooperation, including joint procurement, maintenance and repair collaboration to identify cost savings and achieve economies of scale.
Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تعزز تعاونها الاستراتيجي مع "آير فرانس – كيه إل إم" عبر اتفاقية صيانة جديدة

11 نوفمبر 2015
أعلنت الاتحاد للطيران عن التوسع في تعاونها الاستراتيجي مع شركة "آير فرانس– كيه إل إم" عبر الدخول في اتفاقية تبلغ قيمتها مئات الملايين من الدولارات لصيانة مكونات الطائرات من طراز بوينغ 777 ضمن أسطول الاتحاد للطيران.
وتوفر الاتفاقية، التي تمتد على مدار عشر سنوات وتدخل حيز النفاذ بدءاً من فبراير 2016، للاتحاد للطيران وشركائها بالحصص إمكانية الوصول إلى خدمات مجمع صيانة مكونات الطائرات العالمي الشامل الذي توفره شركة "آير فرانس للصناعات- كيه إل إم للهندسة والصيانة "(AFI KLM E&M) للطائرات عريضة البدن من خلال "برنامج خدمات مكونات الطائرات طراز 777" الذي يتم إدارته بالشراكة مع بوينغ. وتجدر الإشارة إلى أن الاتحاد للطيران تشغّل في الوقت الراهن أسطولاً يضم 33 طائرة من طائرات المسافرين والشحن ذات المدى الطويل والمدى الموسّع من طراز بوينغ 777.
وتعدُّ اتفاقية الصيانة الجديدة المرحلة الأحدث في إطار الشراكة المبرمة بين الشركتين في أكتوبر 2012. وتتمتع الاتحاد للطيران و"آير فرانس-كيه إل إم" بتحالف تجاري يتضمن المشاركة بالرمز على رحلات عديدة على امتداد شبكات الشركتين عبر مراكزها التشغيلية في أبوظبي وباريس وأمستردام. وتشمل اتفاقية المشاركة بالرمز الواسعة النطاق توفير كل من الاتحاد للطيران وآير فرانس-كيه إل إم لرحلات بالرمز المشترك إلى وجهات في أوروبا، والشرق الأوسط، وآسيا، وأستراليا. 
وتتيح الاتفاقية للاتحاد للطيران إمكانية الوصول إلى الشبكة الموسّعة لصيانة مكونات الطائرات التي توفرها "آير فرانس للصناعات-كيه إل إم للهندسة والصيانة" إلى جانب ترقية الخدمات المقدمة. ومن خلال شبكتها لخدمات الصيانة والإصلاح والعَمرة، سوف تتولى "آير فرانس للصناعات – كيه إل إم للهندسة والصيانة" توفير مخزون من مكونات الطائرات في دولة الإمارات العربية المتحدة وحول العالم لدعم أسطول الاتحاد للطيران من الطائرات طراز بوينغ 777. وإلى جانب ذلك، تتضمن الاتفاقية إطار عمل للمزيد من التعاون مع شركاء الاتحاد للطيران إضافةً إلى التعاون مع "الاتحاد للطيران الهندسية" لتوفير خدمات صيانة إضافية.
وتوفر الاتحاد للطيران و"آير فرانس-كيه إل إم" سوياً شبكة من رحلات المشاركة بالرمز تشمل ما يزيد على 40 وجهة. ويهدف التحالف الاستراتيجي بين الشركتين إلى استكشاف مجالات جديدة من التعاون المحتمل بما في ذلك المشتريات المشتركة، والتعاون المشترك في مجالات الصيانة والإصلاح من أجل تحديد فرص خفض التكلفة وتحقيق وفورات الحجم.
المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on