• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways and South African Airways commence second phase of strategic cooperation

12 December 2014
Etihad Airways and South African Airways have announced a major expansion of their strategic partnership, marking a new era of cooperation between the two national flag carriers.

As part of the extended cooperation, South African Airways will launch a daily service between Johannesburg and Abu Dhabi on 29 March 2015, which will complement Etihad Airways’ existing flights between the two cities to offer a combined double-daily frequency on the route.

The airlines have also significantly developed their codeshare agreement to include a total of 49 routes, more than double the previous number. Subject to regulatory approval, Etihad Airways will place its ‘EY’ code on South African Airways’ new Johannesburg-Abu Dhabi flights, in addition to 16 of the airline’s other services from Johannesburg to key destinations across the African continent. In return, South African Airways will place its ‘SA’ code on 32 Etihad Airways routes beyond Abu Dhabi to a range of destinations worldwide.

In addition, the airlines will enhance the alignment of their Etihad Guest and Voyager frequent flyer programs, with even more opportunities for members to earn and redeem miles. Benefits such as priority baggage handling, boarding and check-in, and airport lounge access across the airlines’ networks will be provided based on membership tiers.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران وخطوط جنوب أفريقيا تطلقان المرحلة الثانية من التعاون الاستراتيجي

12 ديسمبر 2014
أعلنت الاتحاد للطيران وخطوط طيران جنوب أفريقيا عن إدخال توسعات كبرى على الشراكة الاستراتيجية بينهما مع بدء المرحلة الثانية من التعاون بين الناقل الوطني لدولة الإمارات العربية المتحدة والناقل الوطني لجنوب أفريقيا.
وفي إطار التعاون الموسّع بين الناقلتين، سوف تطلق خطوط طيران جنوب أفريقيا خدمة الرحلات بمعدل رحلة يومياً بين جوهانسبرج وأبوظبي اعتباراً من 29 مارس 2015، والتي سوف تتكامل مع الرحلات القائمة بالفعل التي تشغلها الاتحاد للطيران بين المدينتين بحيث تصبح رحلات الشركتين مجتمعةً بمعدل رحلتين يومياً لهذه الوجهة.
كما شهدت اتفاقية الشراكة بالرمز بين الناقلتين توسعات كبرى كذلك بحيث أصبحت الاتفاقية تغطي 49 وجهة إجمالاً، بما يزيد عن ضعف عدد الوجهات التي كانت الاتفاقية تشملها في السابق. وشريطة الحصول على موافقة الجهات التنظيمية، سوف تضع الاتحاد للطيران رمزها "EY" على خدمة الرحلات الجديدة التي سوف تشغلها خطوط طيران جنوب أفريقيا بين جوهانسبرج وأبوظبي، إلى جانب المشاركة بالرمز كذلك على رحلات خطوط طيران جنوب أفريقيا إلى 16 وجهة أخرى من جوهانسبرج إلى وجهات رئيسية على امتداد القارة الأفريقية. وفي المقابل، سوف تضع خطوط طيران جنوب أفريقيا رمزها "SA" على رحلات الاتحاد للطيران من أبوظبي إلى 32 وجهة في مختلف أنحاء العالم.
وإلى جانب ذلك، سوف تعمل الشركتان على تحقيق المزيد من الاتساق على صعيد برامج المسافر الدائم التابعة لكل منهما والتي تشمل برنامج "ضيف الاتحاد" التابع للاتحاد للطيران وبرنامج "فوياجير" التابع لخطوط طيران جنوب أفريقيا، مع إتاحة المزيد من الفرص للضيوف لاكتساب واستبدال الأميال عند السفر على متن رحلات أي من الشركتين. وسوف يحظى أعضاء برامج الولاء التابعة للشركتين بمزايا تشمل الأولوية في التعامل مع أمتعة السفر، والأولوية في إتمام إجراءات السفر والصعود إلى الطائرة، وإمكانية الاستفادة من صالات الضيوف التابعة للشركتين بالمطارات على امتداد شبكات وجهاتهما وذلك بناءً على فئة العضوية الخاصة بالضيوف.
المصدر: صحيفة دنيا الوطن
follow us on