• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways and Russia’s S7 Airlines expand codeshare agreement

24 December 2015
Etihad Airways is expanding its codeshare partnership with S7 Airlines to cover eight additional destinations from the Russian carrier’s Moscow hub. 
Effective 16th January 2016, Etihad Airways will place its EY code on S7 Airlines’ domestic services between Moscow and Chelyabinsk, Krasnoyarsk, Novosibirsk, Novy Urengoy, Omsk, Perm, Rostov-on-Dom and Sochi.
Under this revised agreement, S7 Airlines applies its code on routes via Moscow to Abu Dhabi and selected connecting destinations on Etihad Airways’ network including Singapore, Bangkok, Phuket and Sydney.
Etihad Airways, which operates daily flights to Moscow, already has codeshare arrangements in place with S7 Airlines covering the Russian cities of Kazan, Krasnodar, Saint Petersburg, Samara, Ufa and Yekaterinburg. Both airlines have been offering joint codeshare flights since 2010.
Etihad Airways’ daily Moscow flights are operated with a 174-seat Airbus A321 in a two-class configuration of 16 In Business and 158 in Economy.
Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران توسّع نطاق اتفاقية الشراكة بالرّمز مع شركة الخطوط الجوية S7 الروسية

24 ديسمبر 2015
تعتزم الاتحاد للطيران توسيع نطاق اتفاقية الشراكة بالرمز مع شركة الخطوط الجوية S7 لتشمل ثماني وجهاتٍ إضافية عبر مركز العمليات الرئيس للناقل الروسي في موسكو.
وفي إطار الاتفاقية، التي من المُقرر أن تدخل حيز النفاذ اعتبارًا من 16 يناير 2016، ستقوم الاتحاد للطيران بوضع رمزها المؤلف من حرفي EY على الرحلات الداخلية لشركة الخطوط الجوية S7 بين موسكو وتشيليابنسك، وكراسنويارسك، ونوفوسيبيرسك، ونوفي أورنجوي، وأومسك، وبيرم، وروستوف أون دوم، وسوتشي.
وبالمقابل ستقوم الخطوط الجوية S7 بموجب هذه الاتفاقية المُعزّزة، بوضع رمزها على رحلات الاتحاد للطيران الإضافية من موسكو إلى أبوظبي،  وعلى رحلات ربط مُختارة على امتداد شبكة وجهات الاتحاد للطيران بما في ذلك سنغافورة، وبانكوك، وبوكيت، ومانيلا، وسيدني.
ويُشار إلى أن الاتحاد للطيران، التي تتّخذ من أبوظبي مقرًا لها،  وتُشغّل رحلاتٍ يومية إلى موسكو، لديها اتفاقية شراكة قائمة بالرّمز مع الخطوط الجوية S7، تخدم بموجبها وجهاتِ كازان، وكراسنودار، وسانت بطرسبورغ، وسمارا، وأوفا ويكاترينبورغ في روسيا. علمًا بأن الناقلتين باشرتا رحلاتهما المُشتركة بالرّمز منذ عام 2010.
وتجدر الإشارة إلى أن الاتحاد للطيران تُسيّر رحلاتها اليومية إلى موسكو عبر طائرة من طراز ايرباص 321 المُرتبة وفق نظام الدرجتين بحيث تنقل 174 راكبًا، وتضم 16 مقعدًا على متن درجة رجال الأعمال و158 مقعدًا على متن الدرجة السياحية.
المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on