• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways and Alitalia codeshare between UAE and Italy with major expansion

25 November 2014
Etihad Airways and Alitalia will offer enhanced connections between Abu Dhabi and three of Italy’s biggest cities in 2015, with combined double-daily flights to Milan and Rome, and a new daily service to Venice.

The two airlines signed a major codeshare expansion, which subject to government approval, will result in Etihad Airways placing its ‘EY’ code on Alitalia’s new daily service between Venice and Abu Dhabi. The flights will be launched on 29 March 2015 using an Airbus A330-200 aircraft with 20 Business Class seats, 17 Economy Plus Class seats, and 213 Economy Class seats.

In addition, the ‘EY’ code will be placed on Alitalia’s upcoming daily service between Abu Dhabi and Milan, which also launches on 29 March 2015, and will be operated using a Boeing 777 aircraft with 30 seats in Business Class, 24 seats in Economy Plus Class, and 239 seats in Economy Class.

Both airlines already codeshare on each other’s daily services between Abu Dhabi and Rome, and subject to government approval, Etihad Airways will codeshare on 15 of Alitalia’s domestic routes from Rome Fiumicino Airport in 2015, offering extensive access to and from the country.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران وأليطاليا تعززان الروابط بين دولة الإمارات العربية المتحدة وإيطاليا بتوسيع اتفاقية الرمز المشترك

25 نوفمبر 2014
تعتزم الاتحاد للطيران وشركة أليطاليا تعزيز الروابط بين أبوظبي وثلاثة من كبرى المدن الإيطالية في 2015  وذلك بتسيير رحلتين يومياً إلى ميلانو وروما ورحلة أخرى جديدة يومياً إلى البندقية. 
وبعد التوقيع على توسيع نطاق اتفاقية الرمز المشترك بين الشركتين هذا الأسبوع، ستضع الاتحاد للطيران رمزها "EY" على رحلة أليطاليا اليومية بين البندقية وأبوظبي والتي سيبدأ تسييرها اعتباراً من 29 مارس 2015 باستخدام طائرة من طراز ايرباص 330-200 تضم 20 مقعداً في درجة رجال الأعمال و17 مقعداً في الدرجة السياحية المميزة و213 مقعداً في الدرجة السياحية.
وإضافةً إلى ذلك، سيوضع الرمز "EY" على الرحلة اليومية التي تعتزم أليطاليا تسييرها بين ميلانو وأبوظبي بدايةً من 29 مارس 2015 باستخدام طائرة بوينج 777 تضم 30 مقعداً في درجة رجال الأعمال و24 مقعداً في الدرجة السياحية المميزة و239 مقعداً في الدرجة السياحية.
وتضع الشركتان بالفعل الرمز المشترك على رحلات كل منهما بين أبوظبي وروما. ورهناً بالحصول على الموافقة الحكومية، سوف تضع الاتحاد للطيران بدايةً من العام القادم رمزها على الرحلات التي تسيرها أليطاليا إلى 15 وجهة داخلية انطلاقاً من مطار روما، مما يسهل الوصول إلى إيطاليا والسفر منها.
المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on