• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways and airBaltic expand codeshare

24 March 2014
airBaltic has expanded its codeshare agreement with Etihad Airways to include routes from Amsterdam, Brussels, Frankfurt, Munich and Zurich* to Abu Dhabi and Riga.

Subject to government approvals, the newly added codeshare routes will see airBaltic and Etihad Airways offer 37 connecting return flights per week between Riga and Abu Dhabi, with both airlines placing their respective BT and EY flight codes on services to and from these cities.

airBaltic already places its BT flight code on Etihad Airways flights between Abu Dhabi and Muscat, and Etihad Airways currently places its EY flight code on airBaltic services beyond Riga to 10 northern European cities. These include: Bergen, Billund, Copenhagen, Helsinki, Oslo, Stavanger, Stockholm, Tallinn, Turku, and Vilnius.

Subject to further government approvals, Etihad Airways plans to place its EY flight code on airBaltic services beyond Riga to Kiev, Tbilisi, Palanga, and Gothenburg.

*codeshare services linking Abu Dhabi and Riga to Zurich commence on 1 June 2014.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران وطيران البلطيق تعلنان عن التوسع في اتفاقية المشاركة بالرمز

24 مارس 2014
أعلنت طيران البلطيق عن التوسع في اتفاقية المشاركة بالرمز مع الاتحاد للطيران بحيث تشمل خدمات المشاركة بالرمز وجهات إضافية تشمل الرحلات من أمستردام، وبروكسل، وفرانكفورت، وميونيخ، وزيوريخ* إلى كل من أبوظبي والعاصمة اللاتفية ريغا.
وشريطة الحصول على الموافقات الحكومية اللازمة، سوف تتيح رحلات المشاركة بالرمز الجديدة لكل من طيران البلطيق والاتحاد للطيران تقديم 37 رحلة ربط أسبوعياً ذهاباً وعودة ما بين ريغا وأبوظبي، حيث ستضع طيران البلطيق رمزها "BT" على رحلات الاتحاد للطيران من وإلى هذه الوجهات كما ستضع الاتحاد للطيران رمزها "EY" على رحلات طيران البلطيق من وإلى تلك الوجهات.
وتجدر الإشارة إلى أن طيران البلطيق تضع في الوقت الراهن رمزها "BT" على رحلات الاتحاد للطيران بين أبوظبي ومسقط، كما تضع الاتحاد للطيران رمزها "EY" على الرحلات التي تشغلها طيران البلطيق فيما وراء ريغا إلى عشر مدن في شمال أوروبا بما في ذلك بيرغن، وبيلوند، وكوبنهاغن، وهلسنكي، وأوسلو، وستافانغر، وستوكهولم، وتالين، وتوركو، وفيلنيوس.
كما تعتزم الاتحاد للطيران وضع رمزها "EY" على رحلات طيران البلطيق فيما بعد ريغا إلى كل من كييف، وتبليسي، وبالانغا، وجوتنبرغ وذلك شريطة الحصول على الموافقات الحكومية اللازمة.
*تبدأ رحلات المشاركة بالرمز التي تربط بين زيوريخ وكل من أبوظبي وريغا في الأول من يونيو 2014
المصدر: الإتحاد للطيران   


follow us on