• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways and Air New Zealand agree maintenance deal

30 June 2014
Etihad Airways will soon perform all scheduled and non-scheduled line maintenance on Air New Zealand aircraft in Melbourne at its Tullamarine engineering facility. In return, Air New Zealand is already performing full line maintenance for Etihad Airways in Los Angeles.

The maintenance services to be performed in Melbourne and Los Angeles may include transit, daily and weekly checks, scheduled engineering services and fault repairs for the aircraft systems and passenger cabins.

Etihad Airways started a daily non-stop service between Abu Dhabi and Los Angeles on 1 June 2014, using a three-class Airbus A340-500 aircraft.  From mid-July a Boeing 777-200LR will operate the route. Air New Zealand has operations from Los Angeles to Auckland, London-Heathrow and Rarotonga.

Air New Zealand operates an average of five flights a day from Melbourne to Auckland, Christchurch and Wellington, as well as a seasonal service to Queenstown.

In addition to Melbourne and Sydney, Etihad Airways’ existing line maintenance facilities are in Chicago, Dublin, Mumbai, Lahore, London-Heathrow, Manchester and Singapore.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران وطيران نيوزيلندا توقعان على اتفاقية لخدمات الصيانة المتبادلة

30 يونيو 2014
وقّعت الاتحاد للطيران وشريكتها بالرمز طيران نيوزيلندا على اتفاقية واسعة النطاق لتوفير خدمات الصيانة المتبادلة في ملبورن بأستراليا ولوس أنجلوس في الولايات المتحدة.
وبموجب الاتفاقية، سوف تتولى الاتحاد للطيران قريباً إجراء كافة أعمال الصيانة المجدولة وغير المجدولة لطائرات شركة طيران نيوزيلندا في ملبورن عبر مرافق الصيانة الهندسية التابعة للاتحاد للطيران في تولامارين. وفي المقابل، توفر شركة طيران نيوزيلندا بالفعل خدمات الصيانة المتكاملة لطائرات الاتحاد للطيران في لوس أنجلوس.
ومن المقرر أن تشمل خدمات الصيانة التي ستوفرها الشركتان في ملبورن ولوس أنجلوس كلاً من عمليات الفحوصات لطائرات المرور العابر "الترانزيت" والفحوصات اليومية والأسبوعية للطائرات، والخدمات الهندسية المجدولة، وإصلاح الأعطال الطارئة على أنظمة الطائرات ومقصورات المسافرين.
وقد بدأت الاتحاد للطيران في توفير خدمات الرحلات المباشرة دون توقف بين أبوظبي ولوس أنجلوس في الأول من يونيو 2014 عبر طائراتها من طراز ايرباص 340-500 المرتبة بنظام الثلاث درجات. وبدءاً من منتصف يوليو، سوف تشغل الشركة رحلاتها إلى لوس أنجلوس عبر طائراتها من طراز بوينغ 200-777 ذات المدى البعيد. وبدورها، تشغل طيران نيوزيلندا رحلات من لوس أنجلوس إلى كل من أوكلاند، ولندن هيثرو، وراروتونغا.
كما تسيّر طيران نيوزيلندا خمس رحلات يومياً في المتوسط من ملبورن إلى أوكلاند، وكرايستشيرش، وويلينغتون، إلى جانب توفير الرحلات الموسمية إلى كوينزتاون.
وإلى جانب خطوط الصيانة في كل من ملبورن وسيدني، تملك الاتحاد للطيران مرافق صيانة كذلك في كل من شيكاغو، ودبلن، ومومباي، ولاهور، ولندن هيثرو، ومانشستر، وسنغافورة.
المصدر: الاتحاد للطيران

follow us on