• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways adopts new Boeing Toolbox Mobile Library to enhance maintenance performance

13 May 2019

Etihad Airways introduced Boeing’s Toolbox Mobile Library, an iPad mobile application, to enable its Technical Operations team to improve the efficiency of its maintenance engineers and technicians.

 

With Toolbox Mobile Library, the airline’s engineers now have access to maintenance documents for instant reference and use at all times, removing the need to rely on connectivity or hard-copy printouts.
Toolbox Mobile Library hosts maintenance documentation for Etihad Airways’ Boeing 777 and 787 Dreamliner airplanes, along with the airline’s internal documentation.

 

From a technical standpoint, Etihad Airways’ Technical Operations are responsible for on-time departure of the airline’s aircraft, and with the Boeing Toolbox Mobile Library, engineers will be better equipped to achieve their objectives.

 

In 2018, the airline recorded network punctuality of 82 percent for flight departures and 84 percent for arrivals – results that place Etihad Airways among the most reliable and punctual airlines in the world for 2018. In its fleet, Etihad Airways currently has 29 Boeing 787s, 19 Boeing 777-300ERs and 5 Boeing 777 freighters.

 

 

Source: Etihad Airways


الاتحاد للطيران تعزز أداء عمليات الصيانة عبر تطبيق أدلة الصيانة الجديد من شركة بوينغ المخصص للأجهزة المتحركة

13 مايو 2019

أعلنت الاتحاد للطيران عن إدخال تطبيق "مكتبة أدلة الصيانة المتنقلة" من بوينغ، المخصص لأجهزة الآيباد، إلى منظومة عملياتها لتمكين فريق "العمليات الفنية" التابع لها من تحسين مستويات الكفاءة لمهندسي الصيانة والفنيين المتخصصين بالشركة.

وعبر تطبيق "مكتبة أدلة الصيانة" الرقمي، يتوفر لمهندسي الاتحاد للطيران الآن إمكانية الوصول بسهولة إلى وثائق وأدلة الصيانة لاستخدامها والرجوع إليها فورياً في كافة الأوقات، دون الحاجة للاتصال بالإنترنت أو الاعتماد على النسخ المطبوعة من الوثائق والأدلة المرجعية.


ويمكن لتطبيق "مكتبة أدلة الصيانة المتنقلة " من بوينغ تخزين وثائق الصيانة الخاصة بطائرات الاتحاد للطيران من طراز بوينغ 777 و787 دريملاينر إلى جانب الوثائق الداخلية للشركة.

ومن الناحية الفنية، يتولى قسم "العمليات الفنية" بالاتحاد للطيران المسؤولية عن إقلاع طائرات الشركة وفق أعلى معايير السلامة وفي الوقت المحدد للرحلات، ومن خلال تطبيق "مكتبة أدلة الصيانة" من بوينغ، سوف يتوفر لمهندسي الشركة مزيداً من الأدوات الرقمية لتحقيق أهداف الأداء المحددة لهم.


تجدر الإشارة إلى أن الاتحاد للطيران قد سجلت خلال عام 2018 انضباطاً في مواعيد الرحلات والأداء في الوقت المحدد على مستوى شبكة وجهاتها بنسبة 82% لمواعيد إقلاع الرحلات، و84% لمواعيد وصول الرحلات، وهي النتائج التي تضع الشركة بين أكثر شركات الطيران موثوقية وانضباطاً في مواعيد الرحلات على مستوى العالم خلال عام 2018.

وضمن أسطولها الحديث، لدى الاتحاد للطيران في الوقت الراهن 29 طائرة من طراز بوينغ 787، و19 طائرة  من طراز بوينغ 777-300ER و5 طائرات شحن من طراز بوينغ 777.

 

المصدر: الاتحاد للطيران

follow us on