• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways adds three weekly services to Philippines

17 December 2015
Etihad Airways will add three new weekly services between Abu Dhabi and Manila from 1 May 2016, offering a total of 17 return flights per week.
The additional frequency is also expected to boost commerce and trade between the UAE and the Philippines. With a belly hold capacity of 18 tons, the B777-300ER offers Etihad Airways and its freight customers an opportunity to grow the export/import business.
All 17 weekly flights will be operated by a two-class Boeing 777-300ER with 28 seats in Business and 384 in Economy.
Codeshare partner airline, Philippine Airlines places its PR code on the current 14 weekly flights Abu Dhabi-Manila operated by Etihad Airways. From 1 May 2016, the partner airlines will offer a combined total of 22 weekly flights between Manila and Abu Dhabi.
Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تضيف ثلاث رحلات جديدة في الأسبوع إلى وجهتها في الفلبين

17 ديسمبر 2015
تعتزم الاتحاد للطيران إضافة ثلاث رحلات أسبوعية جديدة بين أبوظبي ومانيلا اعتبارًا من الأول من شهر مايو 2016، ليرتفع بذلك عدد الرحلات التي توفرها الشركة إلى 17 رحلة في الأسبوع. 
ومن المتوقع أيضًا أن تسهم إضافة الرحلات في تعزيز الروابط التجارية بين دولة الإمارات العربية المتحدة وجمهورية الفلبين. مع القدرة الاستيعابية للشحن التي تصل إلى 18 طنًا في بطن طائرات بوينج من طراز 300-777 ذات المدى الممتد، يصبح أمام الشركة وعملاء الشحن فرصة لتنمية أعمال الاستيراد والتصدير بين البلدين.
وتجدر الإشارة إلى أنه ستتم خدمة كافة الرحلات البالغ عددها 17 رحلة أسبوعيًا عبر طائرة بوينج من طراز 300-777 ذات المدى الممتد والتي تحمل 28 مقعدًا في درجة رجال الأعمال و384 مقعدًا في الدرجة السياحية.
كما ستضع شركة الخطوط الجوية الفلبينية شريكة الاتحاد للطيران بالرمز، رمزها المكوّن من حرفي "PR" على الرحلات الأسبوعية الأربعة عشر القائمة بين أبوظبي ومانيلا والتي تسيّرها الاتحاد للطيران. واعتبارًا من الأول من شهر مايو 2016، ستوفر شركة الطيران الشريكة ما يصل إلى 22 رحلة أسبوعية مشتركة بالإجمال بين مانيلا وأبوظبي.
المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on