• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways' 33.3% investment in Darwin Airline approved by Switzerland's Aviation Regulator

04 April 2015
Etihad Airways' 33.3% investment in Darwin Airline approved by Switzerland's Aviation Regulator
Etihad Airways welcomed the decision of Switzerland's Federal Office of Civil Aviation (FOCA) to approve the airline's 33.3% investment in the Swiss regional carrier Darwin Airline.

Since January, 2014, Darwin Airline has operated as Etihad Regional under a brand and partnership agreement with Etihad Airways. FOCA's approval of the Etihad Airways investment now enables the two companies to leverage fully the benefits of their partnership, including codesharing on each other's flights within and beyond Europe.

Source: Etihad Airways

المكتب الفيدرالي للطيران المدني بسويسرا يوافق على صفقة الاستثمار التي تملك الاتحاد للطيران بموجبها 33.3 في المئة من الحصص بشركة "داروين ايرلاين"

04 أبريل 2015
أعلنت الاتحاد للطيران عن ترحيبها بقرار المكتب الفيدرالي للطيران المدني بسويسرا (FOCA) بالموافقة على صفقة الاستثمار التي تمتلك الاتحاد للطيران بموجبها 33.3 في المئة من الحصص بشركة الطيران الإقليمية السويسرية "داروين ايرلاين".
وتجدر الإشارة إلى أن "داروين ايرلاين" قد شرعت منذ يناير 2014 في تشغيل رحلاتها تحت اسم العلامة التجارية "الاتحاد الإقليمية" بموجب اتفاقية للعلامة التجارية والشراكة مع الاتحاد للطيران. وفي أعقاب موافقة المكتب الفيدرالي للطيران المدني بسويسرا، أصبح بمقدور الشركتين الآن تحقيق الاستفادة الكاملة من المنافع التي تتيحها الشراكة بين الناقلتين، بما في ذلك المشاركة بالرمز على رحلات كل منهما إلى وجهات داخل وخارج أوروبا.
المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on