• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Emirates to launch services to Mexico City via Barcelona

16 July 2019

Emirates announced today its plan to launch a new daily service from Dubai (DXB) to Mexico City International Airport (MEX), via the Spanish city of Barcelona (BCN), starting on 9 December 2019.

 

Emirates’ Mexico City flight will be a linked service with Barcelona, meaning that customers can now travel between the two cities in unprecedented style and comfort.  Citizens from Mexico, Spain and the UAE only need their passports to enjoy visa-free travel to each respective country.  

 

The new route will be operated with a two-class Emirates Boeing 777-200LR which offers 38 Business Class seats in a 2-2-2 configuration and 264 seats in Economy Class. The new 777 flight will also offer up to 14 tons of cargo, opening up access to more global markets for Mexican exports such as avocados, berries, mangoes, automotive parts and medical supplies.  Emirates SkyCargo has been flying freighters to/from Mexico City since 2014 already and in the last year carried over 22,500 tons of cargo on the route.

 

Sir Tim Clark, President of Emirates Airline said: “We are excited to be able to introduce new air connectivity between Dubai and Mexico. The availability of high-quality, daily international air services is essential for the development of tourism, business and cultural ties. Trade, especially in high-value and time-sensitive products, will be facilitated by the ample cargo capacity on Emirates’ Boeing 777 aircraft. We also expect tourism to receive a major boost from the daily flights on our newly-refurbished Boeing 777-200LR.”

 

Sir Tim added: “Due to the high altitude of Mexico City airport, it is not possible to operate a non-stop flight from Dubai, and Barcelona was a natural choice for a stopover. We are pleased to offer a direct connection on the route between the Spanish city and Mexico City that has long been neglected by other airlines and remains underserved despite the strong customer demand. We would like to thank the authorities and our partners in both Spain and Mexico for their support of the new route and look forward to provide our unique product and award-winning service to travelers.”

 

“Mexico supports the launch of the long-awaited flight Dubai-Barcelona-Mexico City, which responds to Mexico’s Government tourism policy towards opening new markets and strengthening connectivity between the Middle East and Mexico. We are eager to receive tourists from this part of the world”, said Mexico’s Minister of Tourism, Miguel Torruco Marqués.

 

"Emirates’ arrival will bring a significant contribution to our international connectivity network by adding up daily services to Dubai and beyond. Emirates will be the 43rd carrier operating international flights into Mexico ... congratulations!!”, said Rodrigo Vasquez C, Director General, Mexican Civil Aviation Authority.

 

Mexico City, the first destination in Mexico to be served by Emirates, is the largest city of Mexico and the most populous city in North America. Mexico’s capital is one of the most important cultural and financial centers in the Americas, accounting for nearly a third of the nation’s GDP. Located in the Valley of Mexico at an altitude of 2,240 meters, the city is famous for its historic center known as Zocalo, a designated UNESCO World Heritage Site. Mexico City is also an important trade and industrial city, specifically in the automotive, medical supplies and pharmaceutical industries.  

 

Mexico is a popular destination for business and leisure travelers around the world, in particular from UAE, Spain, India, Pakistan, Singapore, Egypt and Lebanon. Mexico is also home to Middle East communities that can now take advantage of the new service.

 

Dubai is also increasing in popularity with Mexican travelers. In the first 5 months of 2019 alone, Mexican visitor numbers to Dubai have grown by 32% compared to the same period last year.

 

Passengers flying with Emirates can book a Dubai Stopover package which will allow them to stay in Dubai for a few days on their way to/from one of over 140 destinations. Dubai offers everything from desert outings to beaches to family-friendly hotels, and even ski slopes at the Mall of the Emirates. Having become the fourth-most-visited city in the world, Dubai is known for its eclectic mix of offerings, from futuristic architecture to vibrant traditional culture and diversity. Passengers on the route can also decide to stop over in Barcelona on their way to/from Mexico or Dubai.

 

Source: Emirates

طيران الامارات تعتزم إطلاق خدمة إلى مكسيكو سيتي عبر برشلونة

16 يوليه 2019

أعلنت طيران الإمارات عن خطط لإطلاق خدمة يومية من دبي  إلى مطار مكسيكو سيتي الدولي عبر مدينة برشلونة الإسبانية، وذلك اعتباراً من 9 ديسمبر - كانون الأول 2019. وسوف تتيح الخدمة الجديدة للعملاء السفر بين إسبانيا والمكسيك بسهولة وراحة، ولن يحتاج مواطنو هاتين الدولتين ومواطنو دولة الإمارات إلى تأشيرات للسفر إلى أي من الدول الثلاث.

 

وسوف تخدم طيران الإمارات رحلاتها اليومية على الخط الجديد بطائرات من طراز بوينغ 777-200LR التي توفر 38 مقعداً في درجة رجال الأعمال بتوزيع 2-2-2 و264 مقعداً في الدرجة السياحية. كما توفر هذه الطائرة طاقة شحن تصل إلى 14 طناً من البضائع، ما سيفتح مجال الوصول إلى مزيد من الأسواق العالمية أمام الصادرات المكسيكية، مثل الأفوكادو والتوت والمانغو، وقطع غيار السيارات والإمدادات الطبية. وتشغل "الإمارات للشحن الجوي" خدمة إلى مكسيكو سيتي منذ عام 2014، ونقلت في العام الماضي أكثر من 22500 طن من البضائع الصادرة والواردة على هذا الخط.

 

وقال السير تيم كلارك، رئيس طيران الإمارات: "نحن متحمسون لإطلاق خدمة جوية يومية بين دبي والمكسيك، ما يعد عنصراً حيوياً لتطوير السياحة والأعمال والعلاقات الثقافية. وسوف تساهم الخدمة الجديدة في تسهيل حركة التجارة، خصوصاً في المنتجات ذات القيمة العالية وسريعة العطب، من خلال سعة الشحن الكبيرة على طائراتنا. كما نتوقع أن توفر رحلاتنا اليومية، على طائرات البوينج 777-200LR  التي خضعت مؤخراً لعمليات تحديث شاملة، دعماً كبيراً لحركة السياحة في الاتجاهين".

 

وقدم السير تيم كلارك جزيل الشكر إلى سلطات الطيران المدني والمطارات وهيئات السياحة في كل من إسبانيا والمكسيك على دعمهم الخدمة الجديدة. وأضاف قائلاً: "نظراً لوقوع مطار مكسيكو سيتي في مكان مرتفع، فإن من غير الممكن تشغيل رحلة من دبي إلى هناك من دون توقف، لذا وجدنا أن برشلونة خيار طبيعي للتوقف. ويسعدنا أن نقدم رحلات مباشرة بين المدينة الإسبانية ومكسيكو سيتي، علما بأن شركات الطيران الأخرى أهملت هذا الخط طويلاً، ولا يزال يعاني من نقص الخدمات على الرغم من الطلب القوي من العملاء. ونحن نتطلع إلى تقديم منتجاتنا الفريدة وخدماتنا الحائزة جوائز للمسافرين".

 

وأكد وزير السياحة المكسيكي ميغيل توركو ماركيز، دعم بلاده الخدمة الجديدة. وقال: "تستجيب هذه الخدمة دبي- برشلونة- مكسيكو سيتي، التي طال انتظارها، لخطط حكومتنا السياحية الرامية إلى فتح أسواق جديدة وتعزيز التواصل مع الشرق الأوسط. ونحن نتطلع إلى استقبال مزيد من السياح من هذا الجزء من العالم".

 

ورحب مدير عام هيئة الطيران المدني المكسيكية رودريغو فاسكويز بالإعلان عن الخدمة الجديدة. وقال: "سوف تصبح طيران الإمارات الناقلة رقم 43 التي تشغل رحلات دولية إلى المكسيك، وسوف يشكل إطلاق هذه الخدمة مساهمة مهمة لتوسيع شبكتنا للتواصل مع العالم من خلال إضافة رحلات يومية إلى دبي وما بعدها".

 

تعد مكسيكو سيتي، التي ستصبح أول وجهة لطيران الإمارات في المكسيك، أكبر مدينة في البلاد والأعلى كثافةً سكانية في أميركا الشمالية. كما تعتبر العاصمة المكسيكية واحدة من أهم المراكز الثقافية والمالية في الأميركتين، وتستأثر بنحو ثلث الناتج المحلي الإجمالي المكسيكي. وتقع المدينة في وادي المكسيك على ارتفاع 2240 متراً، وتشتهر بمركزها التاريخي المعروف باسم "زوكالو" Zocalo، وهو مدرج على لائحة اليونسكو لمواقع التراث العالمي الجديرة بالحماية. كما تحظى مكسيكو سيتي بمكانة مهمة كمدينة تجارية وصناعية، خصوصاً في صناعة السيارات والمستلزمات الطبية والصناعات الدوائية.

 

وتحظى المكسيك بإقبال كبير كوجهة شهيرة للمسافرين من رجال الأعمال والسياح من مختلف مناطق العالم، لا سيما من دولة الإمارات العربية المتحدة وإسبانيا والهند وباكستان وسنغافورة ومصر ولبنان. وتضم المكسيك أيضاً جاليات تعود أصولها إلى منطقة الشرق الأوسط، وسوف تتيح خدمة طيران الإمارات المنتظرة لأفراد هذه الجاليات التواصل بسهولة مع بلدانهم الأصلية.

 

وأصبحت دبي أيضاً وجهة مفضّلة للمكسيكيين. وتُظهر أرقام دائرة السياحة والتسويق التجاري بدبي أن أعداد المكسيكيين الذين زاروا دبي خلال الأشهر الخمسة الأولى من السنة الجارية سجّلت نمواً بنسبة 32% مقارنةً بالفترة ذاتها من السنة الفائتة.

 

ويمكن لركاب طيران الإمارات حجز برنامج "التوقف في دبي" الذي يتيح لهم المكوث في دبي لبضعة أيام وهم في طريقهم إلى واحدة من أكثر من 140 وجهة. وتوفر دبي لزوارها كل شيء، من جولات المدن والسفاري الصحراوي إلى الشواطئ والفنادق العائلية، وحتى منحدرات التزلج في مول الإمارات. وأصبحت دبي رابع أكثر المدن زيارة في العالم، حيث تشتهر بعمارتها المتميزة ومرافقها الخدمية والترفيهية الراقية ومناسباتها الثقافية والرياضية المتنوعة على مدار العام. كما يستطيع المسافرون أيضاَ التوقف في برشلونة وهم في طريقهم من دبي إلى المكسيك أو العكس.

 

المصدر: طيران الإمارات


follow us on