• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Emirates to do away with paper boarding passes on most flights from Dubai

12 May 2023

Emirates will require most passengers departing Dubai to use a mobile boarding pass instead of a printed paper version, from 15 May onwards.

 

This initiative will reduce paper waste while simultaneously offering a convenient and speedy digitized check in experience for passengers departing Dubai. It reduces the risk of lost or misplaced boarding passes, giving passengers peace of mind when travelling.
Emirates agents and airport staff will scan the QR code on the mobile boarding pass as passengers move through the airport and onto the aircraft.

 

Some passengers may still require a physical boarding pass to be printed – for instance when travelling with infants, unaccompanied minors, passengers requiring special assistance, passengers with onwards flights on other airlines, and all passengers travelling on flights to the US.

 

Source: Emirates

طيران الإمارات تتخلص من بطاقات الصعود الورقية على متن معظم الرحلات من دبي

12 مايو 2023

ستطلب طيران الإمارات من معظم الركاب المغادرين من دبي استخدام بطاقة الصعود إلى الطائرة عبر الهاتف المحمول بدلا من النسخة الورقية المطبوعة، ابتداء من 15 مايو فصاعداً.

 

ستقلل هذه المبادرة من النفايات الورقية مع توفير تجربة تسجيل وصول رقمية مريحة وسريعة للمسافرين المغادرين من دبي. فهو يقلل من مخاطر فقدان بطاقات الصعود إلى الطائرة أو وضعها في غير محلها، مما يمنح الركاب راحة البال عند السفر.
سيقوم وكلاء طيران الإمارات وموظفو المطار بمسح رمز الاستجابة السريعة الموجود على البطاقة الهاتفية للصعود إلى الطائرة أثناء تنقل الركاب عبر المطار وصعودهم إلى الطائرة.

 

قد لا يزال بعض الركاب بحاجة إلى طباعة بطاقة الصعود إلى الطائرة الفعلية - على سبيل المثال عند السفر مع الرضع والقصر غير المصحوبين بذويهم والركاب الذين يحتاجون إلى مساعدة خاصة والركاب الذين لديهم رحلات متابعة على شركات طيران أخرى وجميع الركاب المسافرين على الرحلات المتجهة إلى الولايات المتحدة.

 

المصدر: طيران الامارات

follow us on