• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Emirates receives validation for EU-initiated security standards

05 May 2014
Emirates has successfully completed the validation process for the European Union-initiated ACC3 security regulation, becoming the region’s first air carrier to do so. ACC3 is short for ‘Air Cargo or Mail Carrier operating into the Union from a Third Country Airport.’ The validation ensures Emirates SkyCargo’s uninterrupted services into the EU.

Through close collaboration between Emirates Group Security and SkyCargo, Emirates completed the ACC3 security validation at the Dubai hub before the deadline on 1 July 2014. Failure to complete the validation would have potentially prohibited Emirates from transporting cargo into the European Union – severely disrupting SkyCargo’s operations.  Emirates’ air cargo business accounts for over 15% of the airline’s total transport revenue.

An approved, independent inspector reviewed the air cargo processing and security measures in place at SkyCargo’s facility in Dubai. The Department for Transport of the United Kingdom of Great Britain granted Emirates’ ACC3 status on behalf of the EU.

The EU introduced ACC3 regulation in 2012 requiring carriers to meet EU-standards on cargo screening measures; documentation; identification and processing of high-risk cargo; and staff recruitment as well as training. Emirates is set to obtain ACC3 validation at additional airports from which Emirates operates direct flights into the EU before the July deadline.

With the transport of air cargo being such an important commercial aspect of Emirates’ core business, Emirates Group Security places the highest importance to protecting and safeguarding the company’s cargo interests.

Source: Emirates

طيران الإمارات تلبي المعايير الأمنية لمبادرة الاتحاد الأوروبي

05 مايو 2014
أكملت طيران الإمارات بنجاح إجراءات التحقق الخاصة بمبادرة الاتحاد الأوروبي للمعايير الأمنية "ACC3"، لتصبح بذلك أول ناقلة في الشرق الأوسط التي تحقق هذا الإنجاز. وتعد "ACC3" مصطلحاً يعكس معنى "ناقلة الشحن أو البريد الجوي التي تعمل إلى دول الاتحاد من مطار بلد ثالث". ويضمن هذا الإجراء تشغيل الإمارات للشحن الجوي عملياتها من دون أية عوائق إلى دول الاتحاد الأوروبي.
وبفضل التعاون الوثيق بين الدائرة الأمنية في مجموعة الإمارات وقطاع الشحن الجوي، أكملت طيران الإمارات إجراءات المصادقة الأمنية "ACC3" انطلاقاً من مركزها الرئيس في دبي قبل انتهاء الوقت المحدد في 1 يوليو 2014. وكان من شأن عدم استكمال هذه الاجراءات في الموعد المحدد منع طيران الإمارات من نقل البضائع إلى دول الاتحاد الأوروبي، ما كان سيؤثر سلباً وبشكل كبير على عمليات الشحن الجوي. وتساهم عمليات الإمارات للشحن الجوي بأكثر من 15بالمئة من إجمالي إيرادات الناقلة.
وكان مفتش مستقل ومعتمد قد قام بالاطلاع على إجراءات الشحن الجوي ومعايير الأمن المطبقة في مرافق الشحن الجوي في دبي. ومنحت على إثرها وزارة النقل في المملكة المتحدة طيران الإمارات شهادة "ACC3" باسم الاتحاد الأوروبي.
وكان الاتحاد الأوروبي قد بدأ تطبيق إجراءات شهادة "ACC3" في عام 2012 بغرض دفع شركات الطيران لتلبية معايير الاتحاد الأوروبي، بشأن اعتماد تدابير فحص البضائع والوثائق وتحديد ومعالجة الشحنات ذات الخطورة العالية، فضلاً عن تعيين الموظفين المؤهلين وتوفير التدريبات الضرورية. ويتعين على طيران الإمارات الحصول على شهادة "ACC3" في المطارات الأخرى التي تشغل منها الناقلة رحلات مباشرة إلى الاتحاد الأوروبي قبل الموعد النهائي والمقرر في يوليو 2014.
وتولي الدائرة الأمنية في مجموعة الإمارات أهمية بالغة لحماية عمليات الشحن الحفاظ على أمنها وسلامتها، كونها تشكل عنصراً مهماً للعمليات التجارية الخاصة بطيران الإمارات.
المصدر: طيران الإمارات
follow us on