• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Emirates Group releases 5th Annual Environmental Report

28 January 2016
The Emirates Group, comprising Emirates airline and dnata, released its fifth annual environmental report for 2014-15.
Audited by PricewaterhouseCoopers, the report presents environmental performance data across a range of activities including airline operations, dnata’s cargo and ground handling businesses and a wide range of commercial activities on the ground – from engineering to catering.
Airline operations constitute the main environmental impact of the Emirates Group. In 2014-15, Emirates continued to add new aircraft to its fleet, retire older aircraft, and prioritise fuel-saving operational techniques.
Emirates’ flight operations specialists worked with agencies in countries as far afield as the USA, Austria, France, Malta, the Seychelles, Ethiopia, Kenya and Pakistan – as well as Dubai’s neighbouring emirate of Sharjah – to introduce or validate new performance-based navigation procedures, to help reduce fuel consumption and enhance operational safety.
Emirates added 24 new aircraft and retired 10 older aircraft in 2014-15, maintaining an average fleet age of 75 months, or about half the industry average of 140 months.
Key highlights this year include a continued reduction in aircraft noise emissions, a modest improvement in overall fleet fuel efficiency despite external operational challenges, and improvements in ground vehicle fuel efficiency.
All of Emirates’ aircraft* meet or exceed Chapter 4 limits - the most stringent ICAO noise Standards, and new A380 and Boeing 777 deliveries during the year helped to further improve the fleet’s margin below the Chapter 4 limits.
Emirates’ overall fuel efficiency in 2014-15 improved 1% to 0.3057 litres per ton kilometer, 14% more efficient than the IATA fleet average fuel efficiency (IATA WATS 59th Edition). This was despite the impact of airspace closures caused by security concerns in many parts of the world, which led Emirates to fly longer routings to avoid these areas. The 80-day runway closure at Emirates’ hub in Dubai International Airport also meant that flights had to carry more contingency fuel than usual, thereby impacting fuel efficiency.
On the ground, dnata in Dubai took delivery of 30 new electric tractors to replace diesel-powered vehicles for use at Dubai International Airport. The tractors, manufactured by TUG Technologies Corporation and Charlatte America, produce no air-polluting emissions.
A change in the UAE government’s regulations also helped to bring down the amount of pollutants produced by ground vehicles. The Group’s ground transport fleet in the UAE began using low-sulphur diesel following the government’s announcement of mandatory new fuel specifications in 2014. The fuel contains 10 parts per million (ppm) of sulphur, a considerable reduction from the previous specification of 500 ppm, and will greatly reduce levels of particulate emissions.
The full report is available here,
*except 2 wet-leased Boeing 747 freighters
Source: Emirates Group

مجموعة الإمارات تطلق التقرير السنوي الخامس عن البيئة

28 يناير 2016
أصدرت مجموعة الإمارات، والتي تضم طيران الإمارات ودناتا، تقريرها السنوي الخامس عن البيئة للعام 2014- 2015.
وخضع التقرير لتدقيق من جانب شركة برايس ووتر هاوس كوبرز، ويقدم بيانات عن الأداء البيئي للمجموعة عبر سلسلة من الأنشطة، بما في ذلك العمليات التي تقوم بها طيران الإمارات، وأعمال الشحن والمناولة الأرضية التي تقوم بها دناتا فضلاً عن مجموعة واسعة من الأنشطة التجارية الأخرى على الأرض بما فيها الأعمال الهندسية وخدمات الإمداد والتموين.
وتشكل عمليات طيران الإمارات التأثير البيئي الرئيسي لمجموعة الإمارات. وواصلت طيران الإمارات، في عام 2014- 2015، إضافة المزيد من الطائرات الجديدة إلى اسطولها، بالإضافة إلى سحب طائرات قديمة، وإعطاء الأولوية للتقينات التشغيلية التي تسهم في توفير للوقود.
وعمل اخصائيو عمليات الرحلات في طيران الإمارات مع هيئات في دولة عدة كالولايات المتحدة الأمريكية، النمسا، فرنسا، مالطة، جزر سيشل، إثيوبيا، كينيا، وباكستان- بالإضافة إلى إمارة الشارقة المجاورة لدبي- لتقديم أو للتأكد من صلاحية إجراءات الملاحة التي تعتمد على الأداء، وذلك للمساعدة على خفض استهلاك الوقود وتحسين السلامة التشغيلية.
وأضافت طيران الإمارات 24 طائرة جديدة وسحبت 10 طائرات قديمة في عام 2014- 2015، وذلك للحفاظ على متوسط عمر الطائرات في اسطولها، والذي يبلغ 75 شهراً، أو حوالي نصف متوسط عمر الطائرات العامل في المجال والبالغ 140 شهراً.
وتتضمن أبرز الإنجازات في تقرير هذا العام خفضاً مستمراً في الضوضاء المنبعثة من الطائرات، وتحقيق تحسن متواضع في كفاءة استهلاك الوقود الإجمالية للاسطول برغم التحديات التشغيلية الخارجية، بالإضافة إلى التحسينات في كفاءة وقود المركبات الأرضية.
وتلبي كافة الطائرات في اسطول طيران الإمارات*  أكثر معايير  المنظمة الدولية للطيران المدني (الإيكاو) تشدداً فيما يتعلق بالضوضاء، وقد ساعد استلام طائرات جديدة من طرازي الايرباص 380 وبوينغ 777 التي تمت خلال العام على تحقيق المزيد من التحسينات فيما يتعلق بالفصل الخاص بالأسطول.
وقد تحسنت كفاءة أسطول طيران الإمارات في استهلاك الوقود في عام 2014- 2015 بنسبة 1 بالمئة لتبلغ 0.3057 لتر لكل كيلومتر طني، أي بكفاءة أعلى بنسبة 14 بالمئة من متوسط كفاءة استهلاك وقود الأسطول والتي حددها الاتحاد الدولي للنقل الجوي (الإصدار التاسع والخمسون من الإحصاءات العالمية للنقل الجوي، والصادر عن الاتحاد الدولي للنقل الجوي).
وقد تحقق هذا التحسن على الرغم من التأثير الناجم عن إغلاق المجال الجوي لأسباب أمنية في أجزاء عديدة من العالم، ما أدى إلى اتخاذ طائرات طيران الإمارات مسارات أطول لتجنب هذه المناطق المغلقة. وأيضاً، فإن إغلاق المدرج بمقر طيران الإمارات في مطار دبي الدولي قد أجبر العديد من الطائرات أيضاً على حمل كميات إضافية من الوقود تفوق الكميات المعتادة، ما أثر على كفاءة استهلاك الوقود.
وعلى الأرض، تسلمت دناتا في دبي 30 جراراً كهربائياً جديداً ليحلوا محل المركبات التي تعمل بالديزل، وذلك كي يتم استخدامها في مطار دبي الدولي. وتتميز هذه الجرارات، وهي من انتاج تاج تكنولوجيز كوربوريشن وتشارلات أمريكا، بكونها لا تخلف انبعاثات ملوثة للجو.
وساعد التغيير في لوائح الحكومة الإماراتية أيضاً على خفض كمية الملوثات الناتجة عن المركبات الأرضية. وبدأ اسطول الناقلة الأرضي في دولة الإمارات العربية المتحدة في استخدام الديزل منخفض الكبريت عقب إعلان الحكومة عن مواصفات جديدة إلزامية للوقود في عام 2014. وبموجب هذه القوانين يتعين أن يحتوي الوقود وفقاً للمواصفات الجديدة على 10 أجزاء في المليون من الكبريت، وهو انخفاض كبير بالمقارنة مع المواصفات السابقة والتي كانت تسمح باستخدام وقود تبلغ نسبة الكبريت فيه 500 جزءاً في المليون، ما سيؤدي إلى تحقيق خفض هائل في مستويات الانبعاثات الدقيقة.
للاطلاع على التقرير الكامل باللغة الإنكليزية يرجى الضغط هنا.
* فيما عدا طائرتَي شحن من طراز بوينغ 747 بنظام الإيجار الشامل.
المصدر: مجموعة الإمارات
follow us on