• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Emirates goes all A380 to Spain, introduces second daily A380 to Madrid

27 April 2017
Emirates announced that all of its flights to Spain will be operated by the iconic A380. In addition to the existing double daily A380 service to Barcelona, the airline will operate a double daily A380 service to Madrid, significantly boosting seat capacity from Dubai to Spain. This change enables more A380 to A380 connections to and from key business and leisure destinations such as Australia, China, South Korea and South East Asia with just one stop in Dubai.
Commencing 1st September 2017, Emirates flights EK143/144 will be operated by an Airbus A380 aircraft in a 3-class configuration with 14 Private Suites in First Class, 76 flat-bed seats in Business Class and 399 comfortable seats in Economy Class. Passengers in all classes will enjoy access to Wi-Fi and over 2,500 channels of films, TV shows, music and games. First and Business Class passengers can travel to and from the airport with Emirates complimentary Chauffeur-drive service as well as enjoy Emirates exclusive lounges at select airports around the world.
Source: Emirates

طيران الإمارات يستخدم طائرات من طراز A 380 لجميع رحلاته المتجهة إلى إسبانيا، مطلقا رحلة يومية جديدة إلى مدريد

27 أبريل 2017
أعلن طيران الإمارات أنه سيستخدم طائرات من طراز إيرباص 380 لجميع رحلات شركة الطيران المتجهة إلى إسبانيا. وستشغل شركة الطيران رحلة يومية على متن طائرة من طراز إيرباص 380A إلى مدريد، إضافة إلى الرحلة اليومية التي تتجه إلى برشلونة حاليا، مما يعزز السعة المقعدية لرحلات دبي- إسبانيا. يؤمن هذا التغيير المزيد من الاتصالات بين الطائرات من طراز إيرباص 380 A من وإلى وجهات العمل والترفيه الرئيسية مثل أستراليا والصين وكوريا الجنوبية وجنوب شرق آسيا مع محطة واحدة في دبي.
سيشغل طيران الإمارات رحلات EK143/ 144 على متن طائرة ايرباص A380 ابتداء من1 أيلول/سبتمبر مع ثلاث درجات، 14 جناحا خاصا في الدرجة الأولى، 76 مقعدا في درجة رجال الأعمال و399 مقعدا في الدرجة السياحية. سيتمكن المسافرون من الاتصال بشبكة واي فاي ومشاهدة 2500 قناة من الأفلام والبرامج التلفزيونية والموسيقى والألعاب. كما يتثنى للمسافرين في الدرجة الأولى ودرجة رجال الأعمال السفر من وإلى المطار مع خدمة السائق المجاني في الإمارات، فضلا عن الاستمتاع بصالات شركة الطيران الحصرية في مطارات مختارة حول العالم.
المصدر: طيران الإمارات
*معرب
follow us on