• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Emirates first on-board for biometric boarding

26 September 2019

Emirates became the first airline outside America to receive approval for biometric boarding from the U.S. Customs Border Protection (CBP).

 

Passengers flying from Dubai to any of Emirates’ 12 destinations in the U.S. will be able to choose facial recognition technology at the departure gates, reducing the time taken for identity checks to two seconds or less. No pre-registration is required, and customers may also choose not to use the technology. Emirates does not store any biometric records of its customers – all the data is managed securely by CBP.

 

The technology was piloted at the departure gates of Emirates’ flights from Dubai to New York and Los Angeles through the peak periods in July 2019 and August 2019. The results were encouraging with some flights achieving 100% biometric boarding and zero manual checks. The airline expects to make biometric boarding available for all its U.S. destinations by year-end, once the equipment is in place.

 

Source: Emirates

طيران الإمارات الأولى في تطبيق الصعود البيومتري للطائرة

26 سبتمبر 2019

أصبحت طيران الإمارات أول ناقلة جوية خارج الولايات المتحدة تنال موافقة وكالة حماية الحدود الأميركية لاستخدام القياسات البيومترية في الصعود على الطائرات.

 

وسوف يتاح لعملاء طيران الإمارات، الذين يسافرون من دبي إلى أي من وجهات الناقلة الـ 12 في الولايات المتحدة، اختيار تقنية التعرف على الوجه عند بوابات المغادرة، ما يختصر الوقت المستغرق في عمليات التحقق من الهوية إلى ثانيتين أو أقل. ولا يحتاج العملاء إلى التسجيل المسبق، كما أن لهم حرية اختيار عدم استخدام هذه التكنولوجيا، علماً بأن طيران الإمارات لا تخزّن أو تحفظ أي سجلات بيومترية لعملائها. كما تقوم وكالة حماية الحدود الأميركية بإدارة جميع البيانات بصورة آمنة تماماً.

 

وقامت طيران الإمارات خلال موسم الذروة، في شهري يوليو  -تموز 2019 وأغسطس - آب 2019، بتجربة هذه التقنية عند بوابات المغادرة من دبي إلى كل من نيويورك ولوس أنجلوس. وجاءت النتائج مشجعة للغاية، مع تحقيق بعض الرحلات الجوية صعوداً بيومتريا إلى الطائرات بنسبة 100% من دون الحاجة إلى الطريقة التقليدية اليدوية. وتتوقع طيران الإمارات أن يتم استخدام التقنية البيومترية في الصعود إلى الطائرات إلى جميع وجهاتها في الولايات المتحدة بعد اكتمال تركيب الأجهزة على البوابات مع حلول نهاية العام الجاري.

 

المصدر: طيران الإمارات


follow us on