• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Emirates and Qantas welcome draft ACCC determination on partnership

21 December 2012
Emirates and Qantas have welcomed the Australian Competition and Consumer Commission’s (ACCC) draft determination that proposes to grant authorization for their partnership for five years. 

The partnership will provide customers with a seamless international and Australian network, exclusive frequent flyer benefits and world‐class travel experiences.                                                                                 

ACCC approval is required for Emirates and Qantas to coordinate on pricing, sales and capacity.  

The ACCC has issued a draft determination with a final decision due in March 2013. The implementation of the partnership remains subject to the ACCC's final determination and regulatory approval in other jurisdictions. 

Since announcing the proposed partnership in September, Emirates and Qantas have started initial preparations that do not require regulatory approval, including connecting IT systems, designing frequent flyer benefits and establishing an operational base for Qantas in Dubai.  

Submissions to the ACCC made in support of the Emirates-Qantas partnership included the Commonwealth Department of Infrastructure and Transport, the Victorian and Queensland state governments, Australian Tourism Export Council and the National Tourism Alliance. A final decision is expected from the ACCC in March 2013. The partnership is scheduled to start in April 2013.

Source: Emirates

طيران الإمارات وكوانتاس ترحبان بمشروع قرار موافقة اللجنة الأسترالية لحماية المنافسة والمستهلك على شراكتهما

21 ديسمبر 2012
رحبت طيران الإمارات وكوانتاس بمشروع قرار موافقة اللجنة الأسترالية لحماية المنافسة والمستهلك على الشراكة المتفق عليها بينهما والتي تقترح من خلاله منح تفويضاً لهذه الشراكة لمدة خمس سنوات.

وسوف توفر هذه الشراكة للعملاء شبكة واسعة من الرحلات الجوية عبر العالم وفي أستراليا، وفوائد حصرية لأعضاء برنامجي مكافأة ولاء المسافرين الدائمين، وتجربة سفر عالمية فريدة على رحلات الناقلتين.

وتحتاج الاتفاقية إلى موافقة اللجنة الأسترالية لحماية المنافسة والمستهلك لكي تمضي طيران الإمارات وكوانتاس قدماً في تنسيق الأسعار والمبيعات وجداول الرحلات.

وقد أعلنت اللجنة الأسترالية لحماية المنافسة والمستهلك عن مشروع قرار بالموافقة، لكن قرار الموافقة النهائية يتوقع المصادقة النهائية عليه في مارس 2013. ولن تصبح هذه الشراكة سارية المفعول قبل صدور القرار النهائي والموافقة عليه من قبل الجهات التنظيمية الحكومية.

ومنذ الإعلان عن الشراكة المقترحة في سبتمبر الماضي، بدأت طيران الإمارات وكوانتاس التحضيرات الأولية التي لا تتطلب موافقة الجهات التنظيمية، بما في ذلك ربط نظامي الحجوزات وبرنامجي مكافأة ولاء المسافرين الدائمين، وإنشاء قاعدة تشغيلية لكوانتاس في دبي.

وحظي طلب نيل موافقة اللجنة الأسترالية لحماية المنافسة والمستهلك على اتفاقية الشراكة بين طيران الإمارات وكوانتاس بدعم العديد من الجهات الحكومية الأسترالية، بما في ذلك وزارة الكومنولث للبنية الأساسية والمواصلات، وحكومتا ولايتي فكتوريا وكوينزلاند، ومجلس السياحة الأسترالي، والاتحاد الوطني للسياحة. ومن المنتظر أن يصدر قرار اللجنة الأسترالية لحماية المنافسة والمستهلك بالموافقة النهائية في مارس 2013، على أن يبدأ سريانها اعتباراً من أبريل 2013.

المصدر: طيران الإمارات

follow us on