• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Emirates adds seventh daily service to Bangkok

19 May 2016
Emirates announced its seventh daily service between Dubai and Bangkok starting from 1 July 2016.
The additional service, which will be operated by a Boeing 777-300ER aircraft, will help meet growing passenger demand, affirming Thailand’s position as a popular destination for business and leisure. It will make Bangkok one of the most served destinations on the Emirates network.
The new service joins the existing four daily A380 and two daily 777 flights that currently operate between Dubai and Bangkok, and enhances the weekly services on the route to 49, adding another 2,520 seats and up to 134 tons in cargo capacity per week in each direction between Bangkok and Dubai to further facilitate travel and trade opportunities between Thailand and Emirates’ global network.
Source: Emirates

طيران الإمارات تضيف رحلة يومية سابعة إلى بانكوك 1 يوليو

19 مايو 2016
أعلنت طيران الإمارات عن اعتزامها تشغيل رحلة يومية سابعة بين دبي والعاصمة التايلندية بانكوك اعتباراً من تاريخ 1 يوليو 2016.
وسوف تساهم الرحلة الجديدة، التي ستعمل بطائرات بوينغ من طراز 300-777 ذات المدى الممتد في تلبية الطلب المتنامي من جانب المسافرين، الأمر الذي يؤكد مكانة تايلند كوجهة شعبية للأعمال والسياحة. وبذلك، تنضم بانكوك إلى قائمة الوجهات العالمية التي تشغل إليها طيران الإمارات أكبر عدد من الرحلات يومياً.
وتنضم الرحلة الجديدة إلى الرحلات الأربع اليومية التي تسيرهاطيران الإمارات بين دبي وبانكوك بطائرات الايرباص من طراز 380 والرحلتين اليوميتين بطائرات البوينغ من طراز 300-777 ذات المدى الممتد، ما سيرفع عدد الرحلات الأسبوعية على هذا الخط إلى 49 رحلة. كما ستساهم الرحلة الجديدة في زيادة عدد المقاعد المتاحة بمقدار 2,520 مقعداً أسبوعياً، ورفع طاقة الشحن بمقدار 134 طناً إضافياً كل أسبوع في كل اتجاه بين دبي وبانكوك، الأمر الذي يعزز حركة السياحة والتجارة بين تايلند وشبكة وجهات طيران الإمارات العالمية.
المصدر: طيران الإمارات
follow us on