• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

airberlin and Etihad Airways announce expansion of partnership

14 January 2014
Following the implementation of joint codesharing across the networks, Etihad airways and airberlin will strengthen the commercial partnership in 2014. That will include the expansion of joint sales operations, building on the current services provided by 17 joint sales offices located around the world, and representation in more than 50 international markets.

In 2013, 563,000 common codeshare passengers flew across the two networks, a 74% increase on the previous year. Currently, 66 airberlin routes carry Etihad Airways ' EY code and 33 Etihad Airways ' routes carry airberlin's AB flight code.

Source: Etihad Airways

طيران برلين والاتحاد للطيران تعلنان عن توسيع نطاق الشراكة بينهما

14 يناير 2014
تهدف الاتحاد للطيران وطيران برلين إلى تعزيز الشراكة التجارية بينهما خلال عام 2014 عبر عدد من المحاور التي تشمل على سبيل المثال التوسع في عمليات المبيعات المشتركة وذلك وعقب الشروع في تشغيل الخطوط الجديدة لرحلات المشاركة بالرمز وشبكة الوجهات المشتركة بين الناقلتين. كما تهدف إلى تعزيز خدمات المبيعات الحالية التي توفرها الناقلتان عبر 17 مكتباً مشتركاً للمبيعات في مختلف أنحاء العالم، والاستفادة من الحضور القوي للشركتين في ما يزيد عن 50 سوقاً.
وخلال عام 2013، نقلت الشركتان ما يصل إلى 563 ألف مسافر عبر رحلات المشاركة بالرمز بين الناقلتين، بزيادة تبلغ 74 في المائة عن العام الماضي. وفي الوقت الراهن، تضع الاتحاد للطيران رمزها "EY" على رحلات طيران برلين إلى 66 وجهة، بينما تضع طيران برلين رمزها "AB" على رحلات تشغلها الاتحاد للطيران إلى 33 وجهة.
follow us on