• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Air Arabia to open new international hub in Jordan

05 January 2015
Air Arabia announced that it will open a new international hub at Amman Queen Alia International Airport in Jordan, its fifth fixed-based operation globally, following the acquisition of a 49% stake in Petra Airlines. The deal will see the existing principle shareholder of Perta Airlines “RUM Group” maintain a 51% stake. The new partnership will also lead to the creation of “Air Arabia Jordan”.

Following the acquisition and the establishment of the new “Air Arabia Jordan”, operations are expected to commence in the first quarter of 2015. The newly established carrier, managed by Air Arabia, will follow the carrier’s business model serving as Air Arabia’s fifth hub in the Arab world. “Air Arabia Jordan” will provide direct service to a range of destinations across the Europe, Middle East and North Africa region from Queen Alia International Airport.

Two Airbus A320 aircraft will initially be based at Amman Queen Alia International Airport and the fleet will grow as the business demands. Launch routes will be announced in the coming period.

Source: Air Arabia

العربية للطيران تعلن عن تأسيس مركز عمليات جديد في الأردن

05 يناير 2015
أعلنت العربية للطيران عن نيتها افتتاح مركز رئيسي عالمي جديد في مطار الملكة علياء الدولي بالعاصمة الأردنية عمّان. ويأتي هذا الاعلان إثر اقدام العربية للطيران على شراء 49 بالمئة من أسهم شركة البتراء للطيران الأردنية، في حين ستبقي "مجموعة رم"، المساهم الرئيسي في البتراء للطيران على بقية الأسهم البالغة نسبتها 51 بالمئة. وسينتج عن هذه الشركة تأسيس العربية للطيران الأردن كشركة جديدة.
وبعد الانتهاء من عملية الاستملاك وتأسيس العربية للطيران الأردن، من المتوقع انطلاق العمليات التشغيلية في الربع الأول من عام 2015 . وستتبنى شركة الطيران الجديدة، التي ستمثل المركز الرئيسي الخامس لمجموعة العربية للطيران في العالم العربي، نموذج أعمال العربية للطيران التي ستتولى إدارتها. وستسير العربية للطيران الأردن رحلات مباشرة إلى مجموعة واسعة من الوجهات المختلفة في أنحاء أوروبا، والشرق الأوسط وشمال أفريقيا انطلاقاً من مطار الملكة علياء الدولي.
وفي المرحلة الأولى، سيتألف أسطول الشركة الجديدة من طائرتي ايرباص من طراز 320 تسير رحلاتها انطلاقاً من مطار الملكة علياء الدولي، ومن ثم سينمو الأسطول بناء على ما يطلبه سوق العمل. وسيتم الإعلان عن مسار الوجهات الافتتاحية خلال الفترة القادمة.
المصدر: العربية للطيران
follow us on