• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Air Arabia starts operations from RAK International Airport

07 May 2014
Air Arabia marked the start of operations from Ras Al Khaimah on 6 May. Air Arabia’s inaugural flight departed from RAK International Airport, travelling to Jeddah in Saudi Arabia.

The launch of operations follows the recent establishment of an Air Arabia hub at RAK International Airport, which is the airline’s fourth international base, and second in the UAE. Two new Airbus A320 aircraft have now been based in Ras Al Khaimah International Airport, following a strategic partnership signed between the airline and Ras Al Khaimah Department of Civil Aviation. Air Arabia launched routes include direct services to Jeddah in Saudi; Cairo in Egypt; Muscat in Oman; Islamabad, Lahore and Peshawar in Pakistan; Dhaka in Bangladesh; and to be followed by Calicut in India.

Source: Air Arabia

العربية للطيران تباشر عملياتها من مطار رأس الخيمة الدولي

07 مايو 2014
اعلنت العربية للطيران عن بدء عملياتها التشغيلية من رأس الخيمة في 6 مايو. وكانت أولى رحلات العربية للطيران من مطار رأس الخيمة الدولي قد غادرت في باتجاه جدة بالمملكة العربية السعودية.
ويأتي إطلاق العمليات بُعيد الكشف مؤخراً عن المركز الرئيسي الجديد التابع للعربية للطيران في مطار رأس الخيمة الدولي، ليصبح المركز الرئيسي الرابع للشركة عالمياً والثاني في دولة الإمارات العربية المتحدة. كما وتم تخصيص طائرتين جديدتين من طراز ايرباص 320 في مطار رأس الخيمة الدولي للخدمة المباشرة للوجهات المنتظمة الجديدة والتي تشمل جدة في المملكة العربية السعودية، والقاهرة في مصر، ومسقط في سلطنة عُمان، وإسلام آباد ولاهور وبيشاور في الباكستان، ودكا في بنغلادش، بالإضافة إلى كاليكوت في الهند التي ستتم إضافتها لاحقاً.
المصدر: العربية للطيران
follow us on