• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Air Arabia reports first quarter 2015 net profit of USD 23.14 million, up 13%

11 May 2015
Air Arabia (PJSC) announced its financial results for the first quarter of 2015 as the airline's route and hub expansion strategy continued to deliver strong financials and healthy passenger number growth.

For the three months ending 31 March 2015, Air Arabia reported a net profit of USD 23.14 million, an increase of 13% on the corresponding 2014 figure of USD 20.42 million. During the same period, the airline's turnover reached USD 241.21 million, an increase of 7% compared to USD 225.15 million in the first quarter of 2014.

1.8 million Passengers flew with Air Arabia between January and March 2015, which is 10% higher than the number of 1.6 million for the corresponding period of 2014. The airline's average seat load factor - or passengers carried as a percentage of available seats - during the first three months of 2015 stood at 81%.

Air Arabia reached two major milestones in its route and hub expansion strategy in the first quarter of 2015. In January, the airline announced the opening of its fifth global fixed-based operation, located at Amman Queen Alia International Airport in Jordan.

Later in the quarter, Air Arabia became the first low-cost airline from the Middle East and Africa to enter the Chinese market when it began regular non-stop services to Urumqi, the largest city in Western China.

Air Arabia added a total of eight new routes in the first three months of 2015 from the carrier four operating hubs: Urumqi (China), Gizan (Saudi), Multan (Pakistan) and Isfahan (Iran) from Sharjah; Doha (Qatar) and Kathmandu (Nepal) from Ras Al Khaimah; Naples (Italy) and Montpelier (France) from Casablanca.

Another industry milestone was achieved by Air Arabia in March with the launch of the first loyalty program from a regional low-cost carrier, Airewards.

Source: Air Arabia

العربية للطيران تحقق 23.14 مليون دولار أميركي صافي ارباح الربع الاول 2015 بزيادة قدرها 13 بالمئة

11 مايو 2015
أعلنت العربية للطيران عن نتائجها المالية للأشهر الثلاثة الأولى من العام 2015، في الوقت الذي تواصل فيه استراتيجية التوسع التي تنتهجها الشركة من ناحية مراكزها الرئيسية وزيادة عدد وجهاتها تحقيق نمو قوي ومتواصل في الارباح وعدد المسافرين على متن طائراتها.
ووصل صافي أرباح العربية للطيران خلال الأشهر الثلاثة المنتهية في 31 مارس 2015 إلى  23.14 مليون دولار أميركي، مما يمثل زيادة قدرها 13 بالمئة مقارنة بالفترة نفسها من العام 2014، والتي بلغ صافي الأرباح خلالها 20.42 مليون دولار أميركي. كما بلغت عائدات الشركة خلال الربع الأول من العام الجاري نحو 241.21 مليون دولار أميركي، بنمو نسبته 7 بالمئة مقارنة بحجم عائداتها البالغ 225.15 مليون دولار أميركي خلال الفترة ذاتها من العام 2014.
ووصل عدد المسافرين على متن طائرات العربية للطيران في الربع الاول من العام الحالي إلى 1.8 مليون مسافر، أي بزيادة قدرها 10 بالمئة مقارنة بحركة المسافرين التي سجلت 1.6 مليون مسافراً خلال الفترة نفسها من العام السابق. فيما بلغ معدل إشغال المقاعد - أي نسبة عدد المسافرين إلى عدد المقاعد المتوفرة – خلال الثلاثة أشهر الأول من العام، رقماً وصل إلى 81 بالمئة.
وكانت العربية للطيران قد حققت إنجازين كبيرين في الربع الأول من العام 2015 على صعيد استراتيجيتها المتبعة في توسيع شبكة وجهاتها ومراكز عملياتها. فقد أعلنت الناقلة في شهر يناير عن إطلاق مركز عملياتها الرئيسي الخامس في العالم، وذلك في مطار الملكة علياء في العاصمة الأردنية.
وفي أواخر الربع الأول، أصبحت العربية للطيران أول شركة طيران اقتصادي في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا تدخل السوق الصينية، وذلك بإعلانها عن بدء تسيير خدماتها المباشرة إلى أورومتشي، أكبر مدينة في الشطر الغربي من الصين.
وأطلقت العربية للطيران، خلال الأشهر الثلاثة الأولى من العام 2015، ثماني وجهات جديدة من مراكز عملياتها الرئيسية الأربعة العاملة وذلك إلى: أورومتشي (الصين)، وجيزان (المملكة العربية السعودية)، وملتان (باكستان)، وأصفهان (إيران) انطلاقا من مركزها الرئيسي في الشارقة. وبالاضافة إلى الدوحة (قطر)، وكاتماندو (نيبال) من مركزها الرئيسي في رأس الخيمة. وبالاضافة الى نابولي (إيطاليا)، ومونبيلييه (فرنسا) من مركزها الرئيسي في الدار البيضاء.
إضافة إلى ذلك، حققت العربية للطيران إنجازاً آخر في شهر مارس، حيث أصبحت أول شركة طيران اقتصادي في المنطقة تطلق برنامجاً لولاء العملاء. 
المصدر: العربية للطيران
follow us on