• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Air Arabia receives new Airbus A320

11 March 2014
Air Arabia announced that it has taken delivery of its 37th aircraft, the 6000th Airbus A320 made to date. The aircraft, which has been adorned with a commemorative 6000th logo, was unveiled at a ceremony in Hamburg, Germany, attended by senior officials from Air Arabia, Airbus and CFM as well as the entire Airbus technical team.

Air Arabia has now received 23 of the 44 A320 aircrafts ordered from Airbus in 2007, and once completed in 2016, the order will more than double the size of Air Arabia 's existing fleet.

The latest A320 aircrafts come equipped with Shraklets, fuel saving large wing tip devices which reduce fuel burn and emissions by significantly improving the aerodynamics of the aircraft. Air Arabia is the first carrier in the Middle East to fly these planes.

Source: Air Arabia

العربية للطيران تضيف طائرة جديدة من طراز ايرباص 320

11 مارس 2014
أعلنت العربية للطيران عن إضافة الطائرة السابعة والثلاثين من طراز ايرباص 320 إلى أسطولها، وهي الطائرة رقم 6,000 من هذا الطراز التي تصنعها شركة ايرباص حتى الآن. وجرى حفل استلام الطائرة الجديدة - والتي تم تزيينها بشعار تذكاري يضم الرقم 6,000 - في مدينة هامبورج الألمانية بحضور كبار المسؤولين في العربية للطيران، وشركة ايرباص وشركة سي أف أم لتصنيع محركات الطائرات، بالإضافة إلى كامل الفريق الفني في ايرباص. 
وتسلمت العربية للطيران حتى الآن 23 طائرة من أصل 44 طائرة من طراز ايرباص 320 كانت قد تقدمت بطلب شرائها من شركة ايرباص" في العام 2007، وبمجرد اكتمال الطلبية في العام 2016، سيبلغ عدد طائرات العربية للطيران أكثر من ضعف أسطولها الحالي. 
وتم تزويد أجنحة طائرات ايرباص 320 الحديثة هذه بمقومات شاركليت الكبيرة لطرفي الجناحين والمصممة خصيصاً لتوفير استهلاك الوقود والحد من الانبعاثات الكربونية من خلال تحسين الدينامية الهوائية للطائرة بشكل كبير. وتعد العربية للطيران الناقل الأول الذي يشغل هذه الطائرات في منطقة الشرق الأوسط. 
المصدر: العربية للطيران


follow us on