• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Air Algérie adopts Amadeus Altea Suite

04 April 2018

In an effort to expand its service capabilities to its customer base in the Middle East, Algeria’s Air Algérie has migrated the bulk of its platforms to the Amadeus Passenger Service System. This includes the airline’s reservation, inventory, ticketing, revenue management, loyalty, payment, departure control and digital capabilities.

 

The move marks a critical step in a 10-year transformation program started by Air Algérie in 2017. Over the course of the next decade, Air Algérie will upgrade the majority of its operational and travel management systems through Amadeus.

 

Zohir Houaoui, head of Commercial Division at Air Algérie, said: “As a result of using this new generation platform, we expect to provide our customers with the best travel experience on the one hand, and to optimize our costs, simplify our internal procedures, automate our processes, and develop new partnerships on the other hand.
He added: "Although a migration of an operational and travel management system is a complex process, the challenge was met thanks to the efforts of all Air Algérie’s employees who embraced this great change. Our next step with Amadeus is to complete the program in its entirety and an important part of it would be the implementation of digital payment in Algeria.”

 

Amadeus Altéa Suite is set to not only enhance Air Algérie’s backend operations but also gives the airline access to new markets and travel partners. Additionally, Amadeus’ solutions enable Air Algérie’s customers to better manage the payment processes related to travel bookings and reservations.

 

Maher Koubaa, VP of Airlines Middle East, Turkey and Africa at Amadeus IT Group, commented: “Airline passenger service systems are mission-critical for any carrier, enabling airlines to grow and optimize their revenues with speed and efficiency.

 

“They are also highly-complex systems that require a great deal of technical expertise in today’s digital world. Over 200 airlines around the globe are already using the Amadeus Passenger Service Systems and we look forward to cooperating with Air Algérie to develop its competitive edge and achieve its expansion plans.”

 

Source: Aviationbusinessme.com

الخطوط الجوية الجزائرية تنفذ بنجاح عملية تحولها لاعتماد أنظمة أماديوس

04 أبريل 2018

في خطوة تهدف إلى تقديم أفضل الخدمات لعملائها في الجزائر وخارجها، أعلنت الخطوط الجوية الجزائرية عن اعتمادها حلول أنظمة خدمات "أماديوس" للمسافرين، والتي تشمل الحجوزات، وإدارة المخزون، وحجز التذاكر، وإدارة الإيرادات، وبرامج الولاء، وأنظمة الدفع، وأنظمة المراقبة والمغادرة بالإضافة إلى القنوات الرقمية.

 

وتأتي هذه الخطوة في إطار استراتيجيات التحول الرقمي للسنوات العشر القادمة التي دشنتها الخطوط الجوية الجزائرية في عام 2017، بهدف ترقية أنظمة الإدارة التشغيلية والسفر الخاصة بها بالشراكة "أماديوس".

 

وستوفر أنظمة الخدمات الجديدة من "أماديوس" حلولاً متكاملة للخطوط الجوية الجزائرية التي تقوم بنقل أكثر ستة ملايين ونصف مسافر سنوياً لإدارة منصات المهام الحساسة مع حماية وظائف الأعمال الرئيسية للشركة مع استمرارها في التوسع، والوصول إلى أسواق جديدة والتواصل مع شركاء السفر عبر قنوات على أعلى مستويات الكفاءة، وتقديم حلول متكاملة ومُرنة، وضمان توفير اختيارات مرنة وتجربة سفر أفضل للمسافرين طوال رحلتهم. كما أن استخدام منصة "أماديوس" سيمكن الشركة ووكلاء السفر العاملين معها من الوصول إلى المزيد من العملاء والتحكم في عمليات الدفع الخاصة بهم.

 

وتعليقاً على هذه الخطوة، قال زهير هوّاوي، رئيس القسم التجاري في الخطوط الجوية الجزائرية: "يجسد اعتماد الخطوط الجوية الجزائرية لحلول أنظمة خدمات ’أماديوس‘ للمسافرين إنجازًا رائعًا ومثالًا يحتذى للتعاون بين الشركتين والدعم الذي تقدمه كلٌ منهما للأخرى. ستساهم هذه الحلول بتقديم تجربة أفضل وأكثر سلاسة ومرونة لعملائنا، بالإضافة إلى خفض التكاليف وتبسيط الإجراءات من خلال أتمتة عملياتنا وتطوير شراكاتنا مع المؤسسات الناشطة ضمن قطاع الطيران."

 

وأضاف هوّاوي: "على الرغم من التحديات التي قد تواجه شركات الطيران في تغيير أنظمة إدارة العمليات والسفر، إلا أن هذا التحول جرى بكل سلاسة بفضل الجهود التي بذلتها الفرق العاملة على هذا المشروع من كلا الشركتين. إن خطوتنا القادمة مع ’أماديوس‘ هي استكمال البرنامج كلياً، لاسيّما تطبيق منظومة المدفوعات الرقمية التي تعتبر جزءاً مهماً للغاية منه."

 

وبدوره، قال ماهر قوبعة، نائب الرئيس لشؤون الطيران في "أماديوس" الشرق الأوسط وتركيا وأفريقيا: "تعتبر أنظمة خدمة الركاب أحد أهم عناصر خدمة العملاء بالنسبة لأي شركة نقل، حيث تساهم بتعزيز نمو وتحسين إيرادات شركات الطيران بالسرعة والكفاءة المطلوبة. ومن ناحية أخرى، فإن هذه الأنظمة تعد من الأكثر تعقيداً لما تتطلبه من قدر كبير من الخبرة الفنية في المجال الرقمي. تستخدم أكثر من 200 شركة طيران حوال العالم حلول أنظمة خدمات ’أماديوس‘ للمسافرين، ونتطلع إلى تعزيز تعاوننا الخطوط الجوية الجزائرة لتطوير قدرتها التنافسية وتحقيق خططها التوسعية.

 

وتأتي هذه الشراكة في وقت تسعى فيه شركات الطيران إلى تحسين عملياتها التجارية من خلال أنظمة إدارة أكثر ذكاءً. وبدورها، تعمل الخطوط الجوية الجزائرية على تعزيز أدوات الإدارة أنظمة المعلومات الرقمية التي تستخدمها بهدف تعزيز تجربة المسافرين، وتوسعة قاعدة عملائها في الجزائر وشمال ووسط وشرق أفريقيا، بالإضافة إلى الوصول إلى أسواق آسيا وأمريكا وجنوب أوروبا.

 

المصدر: al-business.ne

follow us on