• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Adelaide welcomes first Qatar Airways flight from Doha

07 May 2016
The city of Adelaide welcomed the first Qatar Airways flight to arrive at its international airport from Doha, Qatar. Adelaide is the fourth city in Australia to be served by Qatar Airways, which has been flying to Melbourne since 2009, to Perth since 2012 and to Sydney since March 2016. The new daily route is expected to generate an estimated 228 jobs across the state and contribute more than AUD 41 million to the local visitor economy.
The airline is the first to fly the A350 to Australia, connecting Australian passengers to more than 150 destinations on its route map.
The new service to Adelaide will also provide 80 tons of cargo capacity per week in and out of the South Australia hub in the belly hold of the A350.
Source: Qatar Airways

أديلايد ترحب بأول رحلة للخطوط الجوية القطرية من الدوحة

07 مايو 2016
رحّبت مدينة أديلايد بالرحلة الافتتاحية للخطوط الجوية القطرية القادمة من الدوحة، حيث كان في الاستقبال في مطارها الدولي. وتعدّ أديلايد الوجهة الرابعة للخطوط الجوية القطرية في أستراليا بعد أن بدأت القطرية أولى رحلاتها إلى ملبورن في عام 2009 تبعتها بيرث في 2012 ثم سيدني في مارس من العام 2016. ومن المتوقع أن يستحدث الخط اليومي الجديد ما يقارب من 228 وظيفة في الولاية ويساهم بأكثر من 41 مليون دولار أسترالي في الاقتصاد المحلي.
وستكون الخطوط الجوية القطرية أول شركة طيران في العالم تشغل طائرة الإيرباص A350 إلى أستراليا لتربط المسافرين الأستراليين بأكثر من 150 وجهة ضمن شبكة وجهات القطرية.
وستوفر الرحلات الجديدة إلى أديلايد 80 طناً من السعة للشحن الجوي في الجزء السفلي من الطائرات أسبوعياً من وإلى مقر العمليات في جنوب أستراليا.
المصدر: الخطوط الجوية القطرية
follow us on