• What’s New

Abu Dhabi strengthens Russian trade and tourism links with first flight to Moscow’s Sheremetyevo International Airport and introduction of daily flights

07 December 2021

Exactly 13 years after it first connected Abu Dhabi to Moscow, Etihad Airways launched its inaugural flight to International Terminal C at Moscow Sheremetyevo Alexander S. Pushkin International Airport (SVO). 

 

The airline introduced the 787 Dreamliner on this route and moved to Russia’s newest airport, Moscow Sheremetyevo Alexander S. Pushkin International Airport.

 

The flight departed from Abu Dhabi International Airport landed in Moscow on 2 December, where it was greeted with a welcoming ceremony including and a delegation of government ministers, the UAE Ambassador to Russia and senior SVO executives.

 

Source: Etihad Airways

 

أبوظبي تعزز الروابط التجارية والسياحية مع روسيا بإطلاق أول رحلة إلى مطار شيريمتيوفو الدولي في موسكو وإدراج رحلات يومية

07 ديسمبر 2021

منذ إطلاق أولى رحلاتها، قبل 13 عامًا بين أبوظبي وموسكو، تطلق الاتحاد للطيران رحلتها الافتتاحية إلى مبنى المسافرين الدولي "C" ، في مطار شيريمتيوفو ألكسندر أس بوشكين الدولي (SVO) في موسكو.

 

بدأت الإتحاد للطيران تشغيل طائرة من طراز بوينغ  787 دريملاينر إلى هذه الوجهة وانتقلت إلى أحدث مطار في روسيا، مطار شيريمتيوفو ألكسندر أس بوشكين الدولي في موسكو.

 

وغادرت الرحلة من مطار أبوظبي الدولي لتحط في موسكو بتاريخ 2 ديسمبر، حيث كان في انتظارها مراسم استقبال تخللتها تحية رشاشات المياه التقليدية، وتقديم الأطباق المحلية الروسية والإماراتية للضيوف، ووفدًا حكوميًا رسميًا ضم سفير دولة الإمارات العربية المتحدة إلى روسيا إلى جانب عدد من كبار التنفيذيين في مطار شيريمتيوفو.

 

المصدر: الإتحاد للطيران


follow us on