• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Oman Air and Qatar Airways Codeshare Expansion

29 December 2020

Oman Air announced an expanded code-share cooperation with Qatar Airways that will boost connectivity and provide more flexible travel options for both airline’s customers. The expanded code-share agreement is the first step in further strengthening strategic cooperation between the two airlines that first began in 2000. Sales of the additional destinations will commence in 2021.

 

The code-share expansion will significantly increase the number of destinations available to Oman Air guests to 65 additional points on the Qatar Airways’ network across Africa, the Americas, Asia Pacific, Europe, India, and the Middle East. Qatar Airways passengers will also benefit from additional connectivity, with the ability to book travel on six new destinations across Africa and Asia in Oman Air’s network. Both airlines will also explore a number of joint commercial and operational initiatives to further optimise their partnership.

 

Source: Oman Air

الطيران العُماني والخطوط الجوية القطرية يعززان من اتفاقية الرمز المشترك التي تجمعهما

29 ديسمبر 2020

 
أعلن الطيران العُماني عن إبرامه اتفاقية موسّعة للرمز المشترك مع الخطوط الجوية القطرية، الأمر الذي من شأنه أن يعزز من خيارات السفر لركاب الناقلتين. كما يعتبر توسيع اتفاقية الرمز المشترك بمثابة الخطوة الأولى لتعزيز مستوى التعاون  التجاري بين الطيران العُماني والخطوط الجوية القطرية الذي بدأ منذ عام 2000. هذا وستدشن العمليات التجارية والبيع للوجهات الجديدة خلال عام 2021.

 

ومن شأن تطوير اتفاقية الرمز المشترك بين الناقلتين أن يزيد من عدد الوجهات المتاحة لمسافري الطيران العُماني إلى 65 وجهة إضافية على شبكة الخطوط الجوية القطرية في مختلف أنحاء أفريقيا والأمريكيتين ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ وأوروبا والهند والشرق الأوسط. كما سيستفيد مسافرو الخطوط الجوية القطرية أيضاً من إمكانية السفر إلى 6 وجهات جديدة في مختلف أنحاء أفريقيا وآسيا ضمن شبكة وجهات الطيران العُماني. وستبحث كلّا من الناقلتين الخليجيتين عدداً من المبادرات التجارية والتشغيلية المشتركة للعمل على تعزيز شراكتهما.

 

المصدر : الطيران العماني

follow us on