• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways Engineering and Tarmac Aerosave partner to expand MRO services globally

12 February 2019
Etihad Airways Engineering has signed a Memorandum of Understanding (MoU) with TARMAC Aerosave. The MoU paves the way for the two companies to identify and jointly pursue opportunities to develop, explore, support and extend Part 145 maintenance services and products to their customers from around the world.

Following the MoU, Etihad Airways Engineering and TARMAC Aerosave completed their first Airbus A350 C-check in January at the TARMAC facility in Tarbes, France. An Etihad Airways Engineering team flew from Abu Dhabi to carry out and support the heavy maintenance check.

The A350 heavy maintenance check also provided an opportunity for Etihad Airways Engineering’s licensed engineers to complete hands-on Part 147 A350 training. The company is gearing up to carry out A350 maintenance checks in Abu Dhabi from March 2019.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران الهندسية وتارماك إروسيف تدخلان في شراكة للتوسع عالمياً في خدمات الصيانة والإصلاح والعَمرة

12 فبراير 2019
أعلنت الاتحاد للطيران الهندسية عن التوقيع على مذكرة تفاهم مع "تارماك إروسيف "تهدف مذكرة التفاهم إلى تمهيد السبل للشركتين للعمل سوياً على تحديد واغتنام الفرص لتطوير خدمات ومنتجات الصيانة بموجب الفصل 145 واستكشاف الطرق لدعم والتوسع في تلك الخدمات والمنتجات إلى عملاء الشركتين من مختلف أنحاء العالم.  
وعقب التوقيع على مذكرة التفاهم، أكملت كل من الاتحاد للطيران الهندسية و"تارماك إروسيف" أولى فحوصات الصيانة الثقيلة المشتركة من الفئة "سي" لطائرة طراز إرباص A350 في يناير – كانون الثاني  الماضي في مرافق "تارماك" في مدينة تارب في فرنسا، حيث سافر فريق متخصص من الاتحاد للطيران الهندسية من أبو ظبي إلى المدينة الفرنسية لتنفيذ فحص الصيانة الثقيلة وتقديم الدعم اللازم.
    كما أتاح فحص الصيانة الثقيلة الذي تم إجراؤه على الطائرة إرباص  A350 فرصة لمهندسي الاتحاد للطيران الهندسية المرخصين لإكمال تدريباتهم العملية لفحوصات الطراز   A350 بموجب الفصل 147. وتستعد الشركة لتنفيذ فحوصات الصيانة للطراز A350 في أبو ظبي بدءاً من مارس  – أذار 2019.  

 المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on