• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

ICAO confirms new e-cigarette restrictions

17 June 2015
The International Civil Aviation Organization has amended the 2015-2016 edition of its Technical Instructions for the Safe Transport of Dangerous Goods by Air (ICAO Doc 9284), prohibiting passengers and crew from carrying e-cigarettes and other battery-powered portable electronic smoking devices in checked baggage. The amendment also prohibits recharging the devices in aircraft cabins.

The new ICAO requirement is contained in Addendum No. 1. to the UN aviation body’s Technical Instructions. It became applicable on 15 June 2015, following its provisional approval by President Dr. Aliu in late May and final circulation to Representatives of the ICAO Council, the Organization’s governing body, and Air Navigation Commission, its technical arm.

ICAO first advised its Member States of electronic smoking device safety issues in December 2014, when they were encouraged to recommend to airlines that their passengers be required to carry such devices in the cabin – and not in checked baggage – so that potential incidents could be immediately dealt with.

Source: ICAO

الإيكاو تؤكد فرض قيود جديدة على حمل السجائر الإلكترونية

17 يونيو 2015
أدخلت منظمة الطيران المدني الدولي (الإيكاو) تعديلاً على طبعة 2015-2016 من وثيقة التعليمات الفنية للنقل الآمن للبضائع الخطرة بواسطة الجو (التعليمات الفنية - Doc 9284) يحظر بموجبه على الركاب وأعضاء الطاقم أن يحملوا السجائر الإلكترونية وغيرها من أجهزة التدخين الإلكترونية المحمولة التي تعمل بالبطاريات داخل الأمتعة المسجلة. وبموجب هذا التعديل، يحظر أيضاً شحن هذه الأجهزة إلكترونياً على متن الطائرة.
و ترد الأحكام الجديدة التي تنص عليها الإيكاو في الإضافة رقم ١ بوثيقة "التعليمات الفنية" الصادرة عن هيئة الطيران التابعة للأمم المتحدة. وقد أصبحت واجب التطبيق اعتباراً من 15 يونيو 2015 التالي لإقرارها بصفة مؤقتة من جانب رئيس المجلس الدكتور أليو في أواخر شهر مايو وتعميمها بصفة نهائية على ممثلي الدول في مجلس الايكاو، الذي يشكل مجلس إدارة المنظمة، ولجنة الملاحة الجوية التي تمثل الجهاز الفني للمنظمة.
وكانت الإيكاو قد أبلغت دولها الأعضاء للمرة الأولى في ديسمبر ٢٠١٤ بالمشاكل المقترنة بالسجائر الإلكترونية على السلامة، وشجعتها المنظمة آنذاك على أن توصي شركات الطيران بأن تلزم الركاب الذين يسافرون على متن طائراتها بحمل هذه الأجهزة في مقصورة الركاب، حيث يمكن احتواء أي حادث قد ينشب فيها على وجه السرعة، وليس في الأمتعة المسجلة.
المصدر: الإيكاو
follow us on