• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

2013 safest year on record for scheduled international aviation

18 January 2014
Preliminary data released jointly by the International Civil Aviation Organization (ICAO) and the International Air Transport Association (IATA) has confirmed that 2013 was the safest year ever recorded in terms of fatalities for scheduled international air transport operations.

Although the number of aviation accidents involving fatalities remained steady at nine during 2013, fatalities themselves were down a significant 53.5 per cent from 2012, dropping to only 173 compared to 372 the previous year. Using 2010 as a baseline, fatalities have fallen by a whopping 76 per cent and 2013 represents the third consecutive year in which air transport fatalities have continued to decrease.

Using ICAO Regional Aviation Safety Group areas of responsibility as a basis for comparison, the Middle East had no fatal accidents, Africa and the Asia/Pacific each had one, Europe had two, and the Americas saw the highest number with a total of five fatal accidents in 2013. Also of note was that, of the nine total fatal accidents worldwide, seven occurred during the approach or go-around phases of flight.

Source: ICAO

سنة 2013 أكثر السنوات سلامة في سجل الطيران المدني المنتظم

18 يناير 2014
 أكدت البيانات الأولية، التي نشرتها بصورة مشتركة منظمة الطيران المدني الدولي (الایكاو) مع الاتحاد الدولي للنقل الجوي (الایاتا)، أن سنة 2013 كانت أكثر السنوات سلامة والتي تم تسجيلها من حیث حالات الوفاة المسجّلة في عمليات النقل الجوي الدولي المنتظمة.
وبقي عدد حوادث الطيران التي نجم عنها حالات وفاة مستقراً في حدود تسعة حوادث في عام 2013 . ولكن انخفضت حالات الوفاة بحد ذاتها انخفاضاً ملحوظاً، فتدنت إلى نسبة 53.5 في المئة من المستوى الذي كانت علیه في عام 2012، وسجلت 173 حالة وفاة فقط مقارنة مع 372 حالة في السنة المنصرمة. ومقارنةً بعام 2010، انخفض عدد حالات الوفاة انخفاضاً هائلاً بنسبة 56 في المئة، لذا یشكل عام 2013 السنة الثالثة على التوالي التي استمرت فیها حالات الوفاة في عملیات النقل الجوي في الانخفاض.
وتبين مجموعات الایكاو الإقليمية للسلامة الجویة،  أن منطقة الشرق الأوسط لم تُسجل أي حادث ممیت، في حین سجل كل من أفریقیا وآسيا والمحيط الهادئ، حادثاً مميتاً وأوروبا حادثين، وكان للأمریكتین العدد الأعلى، وهو مجموع خمسة حوادث في عام 2013 . وجدیر بالإشارة إلى أنه، من بين مجموع الحوادث التسعة الممیتة في العالم، سبعة منها جرت في أثناء مرحلتي الاقتراب والدوران.
المصدر: منظمة الطیران المدني الدولي (الایكاو)


follow us on