• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

WTTC Urges EU to Delay Implementation of Carbon Emissions Scheme till Global Solution Found

18 February 2012

Europe must not go it alone on aviation emissions trading; instead a global solution should be found, the World Travel & Tourism Council (WTTC) has told the European Union on 16 February.

In response to the EU’s move, at least 43 states have publicly made their opposition known, with some threatening retaliatory measures against European carriers or other European business sectors. China’s Civil Aviation Authority has instructed its airlines not to comply with the EU law, and US airlines are still pursuing legislation to ensure they are not required to participate.

According to the International Air Transport Association, the €4 billion that is collected in local aviation taxes from just three countries – the UK, Germany, and Austria - would offset all the world’s aviation CO2 emissions about one-and-a-half times at current market prices for UN-issued Certified Emissions Reductions.

Source: WTTC

المجلس العالمي للسياحة والسفر يدعو الاتحاد الأوروبي إلى تأجيل تطبيق منهاج الأوروبي لإنبعاثات الكربون إلى أن يتم التوصل إلى حل عالمي

18 فبراير 2012
حثّ المجلس العالمي للسياحة والسفر الاتحاد الأوروبي على عدم تطبيق برنامج منفرد للتعامل مع إنبعاثات الطيران، إذ يجب التوصل إلى حلّ عالمي حيال هذه الإنبعاثات.
وكانت 43 دولة على الأقل قد عبّرت عن معارضتها للمنهاج الأوروبي الأحادي، كما هدّدت بعض الدول بإتخاذ إجراءات مضادة بحق الناقلات الأوروبية أو بحق قطاعات تجارية أوروبية أخرى. وتجدر الإشارة إلى أن السلطة الصينية للطيران المدني قد حظّرت على جميع شركات الطيران في البلاد الإلتزام بقانون الاتحاد الأوروبي. كما تُواصل شركات الطيران الأمريكية الحث لإصدار قانون يضمن عدم فرض المنهاج الأوروبي على رحلاتها.
ووفقاً للاتحاد الدولي للنقل الجوي (أياتا)، إن الضرائب المحلية المفروضة على الطيران في المملكة المتحدة وألمانيا والنمسا تساوي 4 مليار يورو، ويتكفل هذا المبلغ بتغطية ماقيمته مرّة ونصف المرّة من تكاليف إنبعاثات ثاني أكسيد الكربون الناتجة عن الطيران العالمي ككلّ، حسب سعر السوق الحالي لشهادات الكربون (CERs) الصادرة عن الأمم المتحدة.
follow us on