• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

UK government sticks to APD increase of 8% on April 1

22 March 2012

The UK government has confirmed the Air Passenger Duty (APD) will rise by 8% on April 1 as previously announced, despite strong lobbying from airlines, airports and the tourist industry to cancel the tax. It is also keeping plans for a further “inflationary” increase in APD from April 2013.

The UK APD is one of the highest air travel taxes in the world. It is calculated on a four-band structure and varies from £13 ($20.63) for an economy-class ticket in Europe to £92 for a ticket to a Band D destination (over 6,000 miles). The amounts are doubled for a ticket in premium economy, business or first class.

The UK government also confirmed it will proceed with plans to bring executive jets into APD from April 2013, as outlined in December.

Source: ATW

حكومة المملكة المتحدة تلتزم بزيادة ضريبة "واجب المسافر" بنسبة 8% ابتداءً من 1 أبريل

22 مارس 2012
أكدت حكومة المملكة المتحدة زيادة ضريبة "واجب المسافر" بنسبة 8% ابتداءً من 1 أبريل كما أُعلن سابقاً، برغم الضغوط الشديدة من قِبل شركات الطيران والمطارات وقطاع السياحة لإلغاء هذه الضريبة. وتخطط حكومة المملكة المتحدة زيادة إضافية على هذه الضريبة ابتداءً من أبريل 2013 بناءً على التضخم المالي.
إن ضريبة "واجب المسافر" في المملكة المتحدة هي من أعلى الضرائب المفروضة على السفر الجوي عالمياً. تُحتسب هذه الضريبة على أساس أربعة مجموعات تتراوح بين 13 جنيه استرليني (20.63$) لتذكرة الدرجة السياحية داخل أوروبا و92 جنيه استرليني (145.44$) للتذكرة المتجهة إلى أي بلد تبعُد أكثر من 6,000 ميل. وتتضاعف الضريبة على تذاكر الدرجة السياحية الإمتيازية  ودرجة رجال الأعمال والدرجة الأولى.
وأكدت حكومة المملكة المتحدة عن عزمها لإضافة الطائرات التنفيذية (executive jets) على ضريبة "واجب المسافر" ابتداءً من أبريل 2013، كما أوجز في ديسمبر.
follow us on