• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

UAE signs air services agreement with Algeria

23 July 2012
The UAE's General Civil Aviation Authority (GCAA) has initiated an Air Services Agreement (ASA) with the Algerian government and a memorandum of understanding to renew an earlier ASA signed in Abu Dhabi in 1992, Wam has reported. 

The new agreement allows full flexibility on the routes, capacity, number of frequencies and types of aircraft, in any type of service (scheduled and charter - passenger or cargo) including the exercise of third and fourth freedoms of traffic rights.

Source: AMEinfo

الإمارات العربية المتحدة توقع إتفاقية خدمات النقل الجوي مع الجزائر

23 يوليو 2012
أعلنت الهيئة العامة للطيران المدني في الإمارات عن توقيع اتفاقية بالأحرف الأولى مع مديرية الطيران المدني والأرصاد الجوية لخدمات النقل الجوي ومذكرة تفاهم لتعزيز آفاق التعاون في مجال النقل الجوي وتحديث اتفاقية خدمات النقل الجوي الموقعة بين البلدين في أبوظبى بتاريخ 4 فبراير 1992، حسبما نشرت وكالة الأنباء الإماراتية.

وتحدد اتفاقية خدمات النقل الجوي ومذكرة التفاهم الإطار القانوني الذي يمكن عدد غير محدد من الناقلات الوطنية التي يتم تعيينها من كلا البلدين للقيام برحلات منتظمة دون قيود وبأي سعات وبأي نوع من الطائرات سواء كانت مملوكة أو مؤجرة وبعدد غير محدد من الرحلات بموجب الحريتين الثالثة والرابعة. وتتضمن هذه المذكرة أنه يحق لمؤسسات النقل الجوي في البلدين تشغيل الرحلات العارضة وغير المنتظمة للركاب والشحن بين البلدين.

المصدر: AMEinfo
follow us on