• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

UAE inks MoU with Philippines to meet air traffic demands

11 September 2012
The United Arab Emirates represented by the General Civil Aviation Authority (GCAA) has signed an air services Memorandum of Understanding with the Government of the Philippines in Abu Dhabi on 6 September 2012.

The MoU stipulates that there will be no restriction on the number of frequencies for both passenger and all-cargo that can be operated by the designated airlines of each side between points in the UAE and points in the Philippines other than Manila. With regard to Manila, passenger frequencies will double in the near future for both Philippines and UAE carriers in order to keep up with the growth of air traffic between the two countries.

UAE now has air services agreements with over 150 countries, of which 114 are open skies or fully liberal arrangements.

Source: WAM

الهيئة العامة للطيران المدني توقع مذكرة مع الفلبين تحدد الإطار القانوني للأجواء المفتوحة

11 سبتمبر 2012
وقعت الإمارات ممثلةً بالهيئة العامة للطيران المدني مذكرة تفاهم لخدمات النقل الجوي مع حكومة الفلبين في المقر الرئيسي للهيئة في أبوظبي في 6 سبتمبر 2012.

وتحدد مذكرة التفاهم على أسس الأجواء المفتوحة الإطار القانوني العام الذي يمكن كلا البلدين من تمكين عدد غير محدد من الناقلات الوطنية التي يتم تعيينها من كلا البلدين للقيام برحلات منتظمة على أية مسارات وبأي سعات وبأي نوع من الطائرات سواء كانت مملوكة أو مستأجرة من قبل الناقلات المعينة، على كل النقاط باستثناء مدينة مانيلا التي يُحدد فيها عدد الرحلات، ومن المتوقع أن تزيد رحلات الركاب بين الوجهتين في المستقبل القريب إلى الضِعف لاحتواء حركة الركاب المتزايدة بين الإمارات والفلبين.

وبهذه الاتفاقية يصل عدد اتفاقيات الخدمات الجوية الثنائية التي وقعت عليها الهيئة العامة للطيران المدني 150، من بينها 114 اتفاقية على أساس الأجواء المفتوحة والحرية الكاملة.

المصدر: صحيفة البيان
follow us on