• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

UAE, Finland ink open skies agreement

24 July 2013
The United Arab Emirates, represented by the General Civil Aviation Authority (GCAA), has signed an Open Skies agreement with the Government of the Finland. The agreement was signed by H.E Saif Mohammed Al Suwaidi, Director General of UAE General Civil Aviation Authority, and H.E Ilkka-Pekka Similä, Ambassador of the Republic of Finland to UAE. 

The two delegations agreed that any number of designated airlines of both parties will have the right to perform scheduled air services between the two countries. The UAE delegation designated Emirates Airline, Etihad Airways, Air Arabia, RAK Airways and FlyDubai as UAE national airlines under the Agreement. The Delegation of Finland designated its national airlines.

The MoU allows full flexibility on the routes, capacity, number of frequencies and types of aircraft, in any type of service (passenger or cargo). The signed memorandum also includes the exercise of fifth freedom traffic rights. In addition, both Parties agreed to allow unrestricted non-scheduled / charter operations between the two countries.

Ms. Laila Ali Bin Hareb Al Muhairi, Executive Director of Strategy and International Affair, said that UAE ranks 2nd internationally in terms of open skies agreements. 

UAE now has air services agreements with over 160 countries, of which 122 are open skies or fully liberal arrangements.

Source: UAE GCAA

الإمارات تبرم اتفاقية أجواء مفتوحة مع فنلندا

24 يوليو 2013
وقعت دولة الإمارات العربية المتحدة، ممثلةً بالهيئة العامة للطيران المدني، اتفاقية أجواء مفتوحة مع حكومة فنلندا. ووقع على اتفاقية الأجواء المفتوحة معالي السيد سيف محمد السويدي، مدير عام الهيئة العامة للطيران المدني، ومعالي السيد إيلكا- بيكا سيميلا، سفير فنلندا لدى دولة الإمارات.

واتفق الطرفان على تعيين الناقلات الجوية من كلا الطرفين للقيام برحلات منتظمة بين البلدين، وقامت دولة الإمارات بتعيين طيران الإمارات، وطيران الاتحاد، وطيران رأس الخيمة، والعربية للطيران، وفلاي دبي كناقلات وطنية، كما قامت حكومة فنلندا بتعيين ناقلاتها الوطنية.

وتحدد مذكرة التفاهم على أسس الأجواء المفتوحة الإطار القانوني العام الذي يمكن كلا البلدين من تمكين عدد غير محدد من الناقلات الوطنية التي يتم تعيينها من كلا البلدين للقيام برحلات منتظمة (للمسافرين أو الشحن) على أية مسارات وبأي سعات وبأي نوع من الطائرات سواء كانت مملوكة أو مستأجرة من قبل الناقلات المعينة على كل النقاط. كما تشمل هذه المذكرة الحرية الخامسة بين البلدين وتسمح بتشغيل الرحلات العارضة / الغير منتظمة بين البلدين.

وأفادت السيدة ليلى علي بن حارب المهيري، المدير التنفيذي لقطاع الاستراتيجية والشؤون الدولية، أن دولة الإمارات تحتل المركز الثاني دولياً من حيث عدد اتفاقيات الأجواء المفتوحة، وهي تسعى باستمرار لترويج سياسة الأجواء المفتوحة مع دول العالم.

وبهذه الاتفاقية يصل عدد اتفاقيات الخدمات الجوية الثنائية التي وقعت عليها الهيئة العامة للطيران المدني إلى أكثر من 160 اتفاقية، من بينها 122 اتفاقية على أساس الأجواء المفتوحة والحرية الكاملة.

المصدر: الخليج
follow us on