• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

ICAO Council adopts new CO2 emissions standard for aircraft

08 March 2017
The 36-State ICAO Council has adopted a new aircraft CO2 emissions standard which will reduce the impact of aviation greenhouse gas emissions on the global climate.
Contained in a new Volume III to Annex 16 of the Chicago Convention (Environmental Protection), the aircraft CO2 emissions measure represents the world’s first global design certification standard governing CO2 emissions for any industry sector.
The Standard will apply to new aircraft type designs from 2020, and to aircraft type designs already in-production as of 2023. Those in-production aircraft which by 2028 do not meet the standard will no longer be able to be produced unless their designs are sufficiently modified.
Source: ICAO

المنظمة الدولية للطيران المدني تتبنى مقياس جديد لانبعاثات ثاني أوكسيد الكربون لدى الطائرات

08 مارس 2017
تبنى مجلس المنظمة الدولية للطيران المدني (الإيكاو) المؤلف من ستة وثلاثين دولة مقياس جديد لانبعاثات الطائرات من ثاني أوكسيد الكربون، الأمر الذي سيقلل من تأثير الانبعاثات الناتجة عن الطيران على المناخ العالمي.
يعد مقياس انبعاثات ثاني أوكسيد الكربون للطائرات أول مقياس عالمي لشهادة تصميم تحكم هذه الانبعاثات لأي صناعة حول العالم. وتم ضم هذا المقياس إلى مجلد ثالث جديد للملحق السادس عشر من معاهدة شيكاغو "حماية البيئة". 
وسوف يتم تطبيق المقياس الجديد على تصاميم الطائرات الجديدة ابتداءً من العام 2020 إضافة إلى تصاميم الطائرات التي يتم انتاجها حالياً ابتداءً من العام 2032. أما الطائرات التي تصنع حالياً والتي لا تتطابق مع المعيار الجديد مع حلول العام 2028 سوف لن يسمح بإنتاجها إلا في حال تم تغيير تصميمها بشكلٍ الكافٍ.
*مترجم من الإنكليزية
follow us on