• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Global states, aviation groups recommend increased liberalization and cooperation at landmark air transport event

30 March 2013

World States and aviation industry groups wound up high-level talks at the International Civil Aviation Organization (ICAO) at the Sixth Air Transport Conference, agreeing to key economic regulatory objectives that will guide their efforts to deliver a more competitive and sustainable international aviation sector over the coming decade.

Increased liberalization of air carrier ownership and control, improved convergence of the myriad consumer protection regimes applicable to passengers and airlines, enhanced air cargo liberalization, as well as renewed focus on minimizing State taxes and charges on air travel and transport were among the key long-term targets agreed to at ICAO’s Sixth Worldwide Air Transport Conference (ATConf/6), held at ICAO Headquarters in Montréal.

Participants to the once-a-decade ICAO event agreed to tear down the barriers that characterize today’s excessively restrictive air services agreements. Doing so will permit world airlines to draw on new sources of investment capital and management expertise.

In the area of airline ownership and control, the Conference agreed that a move toward increased multilateralism would deliver more equity and dependability to profit margins across the entire air transport value chain. It also encouraged enhanced cooperation amongst national and regional competition authorities to further support this progress.

A new multilateral agreement agreed to in the air cargo area is similarly expected to drive increased liberalization and boost global trade. Air transport currently moves 35 percent of annual global cargo by value.

Over one thousand participants,representing 132 countries, major air transport organizations, internationalfinance and a wide range of other groups participated at the influential ICAOevent.

Source: ICAO

الدول والهيئات المعنية بالطيران في العالم توصي بتوسيع نطاق التحرير والتعاون في مؤتمر بارز في مجال النقل الجوي

30 مارس 2013
أنهت الدول والهيئات العاملة في صناعة الطيران في مختلف أنحاء العالم المُحادثات الرفيعة المستوى في منظمة الطيران المدني (الايكاو)، حيث اتفقت على مجموعة من الأهداف الرئيسية في مجال التنظيم الاقتصادي لتوجيه الجهود التي تبذلها لزيادة القدرة التنافسية وتحقيق المزيد من الاستدامة في قطاع الطيران الدولي خلال العقد القادم.

وكان من بين الأهداف الرئيسية الطويلة المدى المُتّفق عليها خلال المؤتمر العالمي السادس الذي عقدته الايكاو في المقر الرئيسي للمُنظمة في مدينة مونتريال زيادة درجة التحرير في ملكيّة الناقلين الجويين والسيطرة عليهم، وتحسين مُستوى التقارب بين العدد الكبير للغاية من نظم حماية المُستهلكين التي تنطبق على الركاب وشركات الطيران، وتوسيع نطاق تحرير الشحن الجوي وكذلك التركيز من جديد على خفض ما تفرضه الدول من ضرائب ورسوم على السفر الجوي والنقل الجوي.

وقد اتفق المُشاركون في هذا المُؤتمر الذي تعقده الايكاو مرة كل عشر أعوام على إزالة العوائق القائمة في اتفاق الخدمات الجوية الموجودة الآن والتي تشمل قيوداً مُفرطة. ومن شأن ذلك أن يسمح لشركات الطيران في العالم بأن تستفيد من مصادر رؤوس الأموال الاستثمارية والخبرات الإدارية.

وفي مجال ملكيّة شركات الطيران والسيطرة عليها، اتفق المُؤتمر على أن التحرك نحو توسيع نطاق التعددية سيحقق المزيد من الإنصاف وسيسمح بالاعتماد على هوامش ربح معينة في مجمل سلسلة القيمة القائمة في قطاع النقل الجوي. كما أنه شجع على توسيع نطاق التعاون بين السلطات الوطنية والإقليمية المسؤولة عن المُنافسة للمُساهمة بصورة إضافية في هذه الجهود وإحراز المزيد من التقدم.

ومن المُتوقع أيضاً أن يسمح الاتفاق المتعدد الأطراف الجديد في مجال الشحن الجوي بتوسيع نطاق التحرير وإعطاء دفعة قوية للتجارة العالمية. ومن المعروف أن النقل الجوي ينقل 35 بالمائة من البضائع سنوياً من حيث القيمة.

وتجدر الإشارة إلى أن هذا المؤتمر البارز الذي عقدته الايكاو قد حضره أكثر من ألف مُشارك يمثلون 132 جهة ما بين البلدان ومنظمات النقل الجوي الرئيسية والقطاع المالي الدولي ومجموعة كبيرة من الهيئات الأخرى.   

المصدر: ايكاو       

follow us on