• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Zurich to join Emirates A380 network early next year

06 June 2013
Emirates will boost its services to Switzerland with the start of a daily A380 service to Zurich.  

From 1st January 2014, EK087 from Dubai to Zurich and its return sector EK088 will be operated by an A380, offering an increased capacity of more than 1,100 additional seats every week in each direction. The service is currently operated by a Boeing 777-300ER. Emirates will continue to serve Zurich with a double daily operation, which will equate to more than 870 seats on offer per day.

The A380 capacity boost on the flights to Zurich  will further stimulate trade between the UAE and Switzerland, supporting a buoyant USD 9 billion USD trade relationship, according the UAE Ministry of Foreign Trade. Over 169 Swiss companies operate in Dubai and SkyCargo supports movement of goods such as precious metals, watches, jewelry, heavy machinery and pharmaceuticals, giving local businesses greater access to foreign markets.

The A380 is spread over two decks offering 427 seats in Economy Class, 76 lie-flat seats in Business Class and 14 First Class Private Suites.  Each Emirates’ A380 offers an Onboard Lounge on the upper deck for Premium Class passengers. First Class passengers have the added luxury of two Onboard Shower Spas.

Passengers across all cabins can enjoy watching their favorite movies, TV programs, and more than 1,400 channels of ice, the award-winning in-flight entertainment system, while enjoying gourmet-chef prepared cuisine. Passengers can also stay connected to the internet throughout their journey with high-speed Wi-Fi access.

Emirates is the largest A380 operator in the world, with 34 A380s in its fleet and 56 on order, and has carried almost 17 million passengers since the double decker was introduced five years ago. Since January of this year, Emirates’ A380 passengers have been able to experience the world’s first purpose built A380 concourse in Dubai, reflecting further investment in the airline’s global hub, which is set to grow to a capacity of 90 million passengers by 2018.   

Source: Emirates


طيران الإمارات تضم زيورخ إلى شبكة الايرباص A380 مطلع العام المقبل

06 يونيو 2013
أعلنت طيران الإمارات عن عزمها تشغيل طائرتها الايرباص A380 العملاقة يومياً إلى مدينة زيورخ السويسرية.
واعتباراً من 1 يناير 2014، ستستبدل طيران الإمارات طائرتها من طراز بوينغ 777 التي تشغلها لخدمة رحلتها EK087 من دبي إلى زيورخ ورحلة العودة EK088 بالطائرة A380 الأمر الذي سيسهم في رفع السعة المقعدية على هذا الخط بنحو 1100 مقعد أسبوعياً. وتخدم طيران الإمارات زيورخ حالياً برحلتين يومياً موفرة أكثر من 870 مقعداً يومياً.
وسوف تسهم السعة الجديدة التي توفرها الطائرة A380 إلى زيورخ في مواصلة دعم حركة التجارة بين سويسرا والإمارات العربية المتحدة التي تقدر قيمتها بنحو 9 مليارات دولار أميركي سنوياً وذلك حسب التقارير الواردة من وزارة التجارة الخارجية في دولة الإمارات العربية المتحدة. وتعمل أكثر من 169 شركة سويسرية في دبي.
وتدعم الإمارات للشحن الجوي حركة البضائع مثل المعادن الثمينة والساعات والمجوهرات والآلات الثقيلة والمواد العلاجية موفرة امام الشركات المحلية فرصة الوصول إلى الأسواق الخارجية.
وتوفر الطائرةA380، 14جناحاً خاصاً في الدرجة الأولى تتيح خصوصية عالية للركاب بفضل أبوابها التي يتم التحكم بإغلاقها وفتحها إلكترونياً، و76 مقعداً تتحول إلى أسرّة مستوية في درجة رجال الأعمال لكل منها خزانة مشروبات خاصة بالإضافة إلى 427 مقعداً في السياحية. كما تضم الطائرة صالوناً جوياً في درجة رجال الأعمال لاستخدام ركاب الدرجتين الأولى ورجال الأعمال، صُمم لمنحهم شعوراً بأنهم يستمتعون برفاهية النادي الخاص.
ويحظى ركاب الدرجة السياحية بالعناية الكافية من خلال المقاعد المريحة والممرات الواسعة والوجبات الشهية المحضرة على أيدي أشهر الطهاة واللمسة الشخصية في الخدمة التي يقدمها مضيفو ومضيفات طيران الإمارات. ويستمتع الركاب في جميع الدرجات بنظام طيران الإمارات للمعلومات والاتصالات والترفيه الجوي ice الذي يوفر أكثر من 1400 قناة مرئية ومسموعة، وبوجبات طعام مختلفة.
وتعتبر طيران الإمارات أكبر مشغل لطائرات الايرباص A380، حيث يبلغ عددها في الأسطول حالياً 34 طائرة، وهناك 56 طائرة أخرى من نفس الطراز قيد الطلب المؤكد. ومنذ بدء انضمام هذه الطائرات لأسطول الناقلة في 2008، سافر على رحلات A380 أكثر من 17 مليون راكب. وكانت طيران الإمارات قد افتتحت في مطلع العام الحالي الكونكورس A في مطار دبي الدولي والذي يعتبر أول مبنى في العالم مخصص بكامله لرحلات الايرباص .A380
المصدر: طيران الإمارات



follow us on