• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Vietnam to join Etihad Airways global flight network

25 July 2012
Etihad Airways will launch daily flights to Ho Chi Minh City, Vietnam’s commercial capital and most populous city, in October 2013.

It will be Etihad Airways’ sixth online destination within the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN) region, joining Bangkok, Jakarta, Kuala Lumpur, Manila, and Singapore. 

In conjunction with its partner airlines, the new Ho Chi Minh City service extends Etihad Airways’ total flight network reach to 21 ASEAN destinations.

Flights between Abu Dhabi and Ho Chi Minh City will begin on 1 October 2013 and will be served by a two class A330-200 aircraft. The aircraft will have 22 Pearl Business Class seats and 240 Coral Economy Class seats - a total 3,668 seats per week.

Etihad Airways codeshare with Vietnam Airlines already provides Etihad Airways passengers with daily connections through Bangkok and Kuala Lumpur to both Ho Chi Minh City and Hanoi.

Source: Etihad Airways

فيتنام تنضمّ إلى شبكة وجهات الاتحاد للطيران العالمية

25 يوليو 2012
كشفت الاتحاد للطيران النقاب عن إطلاق رحلات يومية إلى مدينة هو تشي مينه، العاصمة التجارية لدولة فيتنام وأكثرها سكاناً وذلك اعتباراً من شهر أكتوبر / تشرين أول 2013، لتصبح الوجهة السادسة للشركة في منطقة جنوب شرق آسيا بعد كلٍ من بانكوك وجاكرتا وكوالامبور ومانيلا وسنغافورة.

وبالتعاون مع شركائها من شركات الطيران الأخرى، ستصل عدد وجهات الاتحاد للطيران غير المباشرة إلى 21 وجهة في المنطقة. وتهدف هذه الوجهة إلى تلبية الطلب المتزايد على الاقتصاد الفيتنامي الذي يشهد نمواً سريعاً، إلى جانب تعزيز الروابط التجارية بين دولة الإمارات العربية المتحدة وبالأخص العاصمة أبوظبي وبين دولة فيتنام. 

ومن المقرر أن تبدأ الرحلات بين العاصمة أبوظبي وبين مدينة هو تشي مينه اعتباراً من 1 أكتوبر / تشرين أول 2013 وذلك على متن طائرة من طراز إيرباص A330-200 التي تضمّ 22 مقعداً في درجة لؤلؤ رجال الأعمال و240 مقعداً في الدرجة المرجانية السياحية، بواقع 3.668 مقعداً في الأسبوع. 

وبفضل اتفاقية الشراكة بالرمز المُبرمة بين الاتحاد للطيران والخطوط الجوية الفيتنامية، تقوم الاتحاد للطيران بتوفير رحلات ربط يومية عبر بانكوك وكوالامبور إلى كلٍ من مدينة هو تشي مينه وهانوي، علماً بأن الاتحاد للطيران أعلنت في وقت سابق من عام 2012 عن إطلاق رحلات مباشرة إلى ساو باولو وواشنطن دي سي وأديس أبابا وأحمد أباد.

المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on