• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Saudia extends fare distribution deal with Sabre

29 May 2012
Sabre Travel Network Middle East has extended its fare-distribution agreement with Saudia Arabian Airlines'. The agreement means more than 350,000 travel agents connected to Sabre will be guaranteed access to Saudia’s seats and fare classes.

Saudia has also chosen to upgrade its level of connectivity with Sabre, giving traditional and online travel agencies improved access to fares and inventory, and helping drive its international expansion.

Daniel Naoumovitch, Sabre’s chief executive, said: “Saudia joins the many global airlines in recognising Sabre as an important source of revenue and growth.

“As host to SkyTeam carriers including Aeroflot, AeroMexico and Vietnam Airlines, Sabre has the knowledge and experience to power Saudia’s successful entry into the alliance

“This agreement, which includes the future use of an 'electronic miscellaneous document' (EMD) and improved connectivity, gives our agency customers greater choice and relevant content throughout the Kingdom of Saudi Arabia and global regions.”

The EMD is an industry document type developed by IATA and ATA as the long-term solution for the collection and settlement of ancillary fees via ARC and BSPs and is an e-ticket for optional services that airlines offer.

Abdul Mohsen M Jonaid, Saudia’s vice president for passenger sales, said: “Saudia recognises the value of the Sabre GDS and its innovative leadership in helping airlines market and sell their products to millions of travellers worldwide.

“As we are on the verge of completing entry to the SkyTeam alliance, the extended agreement to distribute fares through Sabre is an important part of our international growth strategy.

“Working with Sabre is vital for business in our domestic market, and gives us a global reach that will help drive our business to the next level.”

Saudia joins a growing list of more than 400 airlines that have chosen the GDS to sell to travel agencies. Sabre recently announced agreements with Egyptair and VIM Avia.

Source: Arabian Aerospace

الخطوط الجوية العربية السعودية تمدد إتفاقية التوزيع مع "سيبر"

29 مايو 2012
كشفت شبكة "سيبر" الشرق الأوسط، المزوّد الرائد عالمياً لحلول السفر عالية المستوى، عن تمديد إتفاقية التوزيع مع الخطوط الجوية العربية السعودية، والتي تتمكن من خلالها أكثر من 350 ألف وكالة سفر مرتبطة بشبكة "سيبر" حول العالم من الوصول إلى مقاعد وأسعار الخدمات التي توفرها الناقلة.

واختارت الخطوط الجوية العربية السعودية تحديث مستوى ارتباطها بشبكة "سيبر" مما يمنح كل من وكالات السفر التقليدية والشبكية سهولة الوصول إلى الأسعار والمنتجات والمساعدة في دفع عجلة توسعها الدولي.

وصرح "دانيل نعوموفيتش"، الرئيس التنفيذي لشبكة "سيبر" الشرق الأوسط، أن الخطوط السعودية تنضم إلى العديد من شركات الطيران التي تتطلع إلى "سيبر" باعتبارها من المصادر الهامة لتحقيق العائدات والنمو، مشيراً إلى الشبكة تستضيف شركات طيران في تحالف "سكاي تيم" مثل الخطوط الجوية الروسية "إيروفلوت" و "ايرومكسيكو" وشركة الطيران الفيتنامية "فيتنام أيرلاينز"، ولديها الاطلاع والخبرة والواسعة التي تمكنها من دعم نجاح دخول الخطوط السعودية إلى التحالف".

وأضاف: " تمنح الإتفاقية الموقعة مع الخطوط السعودية والتي تشمل استخدام المستند الإلكتروني المتنوع *EMD في المستقبل وتحسين الربط، عملائنا من وكلاء السفر خيارات أوسع ومحتوى ملائم في المملكة العربية السعودية والمناطق الأخرى في العالم".

من جانبه قال عبد المحسن جنيد، مساعد مدير عام الخطوط السعودية للمبيعات : " تدرك الشركة أهمية نظام "سيبر" للتوزيع العالمي وريادته وإمكاناته المبتكرة في مساعدة سوق شركات الطيران وتمكينها من بيع منتجاتها إلى الملايين من المسافرين حول العالم".

وأضاف : " ونحن نقترب من الانضمام إلى تحالف "سكاي تيم"، تأتي أهمية تمديد إتفاقية توزيع الأسعار عبر شبكة "سيبر" باعتبارها مكوناً رئيساً من استراتيجية النمو الدولية للناقلة، ويمثل التعاون مع "سيبر" أهمية حيوية بالنسبة لأعمالنا في السوق المحلي، ويمكننا من توسيع مدى وصول الشركة إلى المزيد من العملاء حول العالم، الأمر الذي سوف يساعد في دفع أعمال الشركة إلى آفاق جديدة".

يشار إلى أن الخطوط الجوية العربية السعودية تنضم عبر هذا الاتفاق إلى ما يزيد عن 400 شركة طيران اختارت نظام "سيبر" للتوزيع العالمي لبيع خدماتها إلى وكالاء السفر، وكانت "سيبر" قد أعلنت مؤخراً عن توقيع اتفاقيات شراكة مع مصر للطيرن وشركة الطيران الروسية VIM Avia.

*ملاحظة : المستند الإلكتروني المتنوع أو electronic miscellaneous document نوع من الوثائق أعدها الإتحاد الدولي للنقل الجوي "اياتا" IATA  و رابطة النقل الجوي ATA باعتبارها حلول طويلة الأجل لتحصيل وسداد المصاريف الاضافية عبر أنظمة  ARC BSP، وتعد تذكرة الكترونية لخدمات اختيارية توفرها شركات الطيران.

المصدر: Zawya

follow us on