• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Royal Jordanian closes an oversubscribed USD 275 million loan facility

11 February 2016
The Royal Jordanian Airlines announced the successful closure of its USD 275,000,000 dual conventional and Islamic secured syndicated facility.
The syndicate comprised of seven banks based in Jordan, UAE and Qatar; they are Mashreq, Arab Bank plc, Al Khalij Commercial Bank (Al Khaliji) Q.S.C, Dubai Islamic Bank, and The Commercial Bank/Qatar acting as Mandated Lead Arrangers, Arab Jordan Investment Bank as Lead Arranger and Bank al-Etihad as Arranger. Mashreq Bank acted as the sole book-runner for the loan.
The facility carries a tenor of 5 years and the proceeds of the facility will be primarily utilized to consolidate and refinance RJ's existing debt and further support the company's on-going strategic growth and turnaround plans on the short- and medium-run.
Having received an overwhelming response from the market, the facility exceeded the initial target amount, exemplifying the synergies developing between the Middle East and Levant region.
Source: Royal Jordanian

الملكية الأردنية توقع اتفاقية قرض تجمع بنكي بقيمة 275 مليون دولار أميركي

11 فبراير 2016
أعلنت شركة الخطوط الجوية الملكية الأردنية عن التوقيع على اتفاقية قرض تجمع بنكي بقيمة 275 مليون دولار أميركي، وقد نجحت هذه الصفقة في إيجاد هيكلية مشتركة تجمع ما بين طريقتي التمويل التقليدي والإسلامي لتلبية متطلبات الملكية الأردنية المختلفة.
وتم التوقيع مع سبعة بنوك تقع مقراتها في الأردن والامارات العربية المتحدة وقطر وتتضمن كلاً من بنك المشرق (المشرق)، والبنك العربي، وبنك الخليج التجاري (الخليجي)، وبنك دبي الإسلامي، والبنك التجاري قطر الذي يعمل بصفة منظم مسؤول منتدب، وبنك الاستثمار العربي الأردني الذي يعمل بصفة منظم مسؤول وبنك الاتحاد بصفة منظم. كما تولى المشرق دور المنسق الحصري المسؤول عن إصدار القرض.
وستستخدم الملكية الأردنية عائدات التمويل من هذا القرض الذي يمتد لخمس سنوات في إعادة تمويل الديون الحالية على الشركة وتوفير المزيد من سبل الدعم للنمو الإستراتيجي المتواصل وتعزيز خططها على المديين القصير والمتوسط.
وقد تجاوت قيمة مشاركات البنوك المذكورة المبلغ الذي كان مطلوباً للقرض في البداية، وهو ما يعكس ثقة البنوك والمؤسسات المالية في مكانة الملكية الأردنية بصفتها الناقل الوطني للأردن ووضوح الرؤية المستقبلية للشركة، سيما وهي تطبق محاور خطة الأعمال الرئيسية التي تشكل خارطة الطريق للسنوات القادمة.
المصدر: الملكية الأردنية
follow us on