• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Qatar Airways to fly Boeing 787 Dreamliners to Scandinavia

26 June 2013
Qatar Airways will launch 787 flights to the Swedish capital Stockholm on August 1, followed a month later to both Copenhagen and Oslo – capital cities of Denmark and Norway, respectively, effective September 1.

Qatar Airways operates daily flights to each of the three Scandinavian capitals from its hub, capital of the State of Qatar, with a total weekly capacity of 21 services.

Selected flights to each of the three cities will be served by Qatar Airways’ Dreamliners.

Qatar Airways has 254 custom-made seats across its 787 Business and Economy Class cabins. Business Class is configured 1–2–1 with 22 seats, while Economy has a 232 seating capacity in a 3–3–3 layout. All seats in Business Class are fully reclinable.

Qatar Airways currently operates five Boeing 787s, flying on the London Heathrow, Frankfurt, Munich, Zurich and Dubai routes from Doha. The airline took delivery of its sixth Dreamliner at the Paris Air Show, where the aircraft was open for VIP, trade and media tours. Qatar Airways currently has a further 54 Dreamliners on order.

Source: Qatar Airways



الخطوط الجوية القطرية تسيّر طائرة من طراز بوينغ 787 دريملاينر إلى إقليم اسكندنافيا

26 يونيو 2013
أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن توسعة نطاق عمليات طائرتها من طراز بوينغ 787 دريملاينر في القارة الأوروبية حيث سيتم تسييرها إلى ثلاث وجهات اسكندنافية ضمن شبكة خطوط القطرية، لتصبح بذلك أول شركة طيران تسيّر هذا الطراز من الطائرات إلى وجهات في هذه المنطقة.
وستسيّر الخطوط الجوية القطرية طائرتها الحديثة 787 إلى العاصمة السويدية ستوكهولم اعتباراً من الأول من أغسطس، تتبعها بعد ذلك كل من كوبنهاجن وأوسلو – عاصمتا الدنمارك والنرويج على التوالي - في الأول من سبتمبر.
وتسيّر القطرية رحلة يومياً إلى كل من هذه العواصم الاسكندنافية انطلاقاً من مقر عملياتها في الدوحة وبمعدل 21 رحلة أسبوعياً. وستقوم الناقلة باستخدام طائرة من طراز بوينغ 787 لتسيير رحلات معيّنة إلى المدن الثلاث.
وتضم الطائرة الجديدة ما مجموعه 254 مقعداً في درجتين، بحيث تحتوي درجة رجال الأعمال على 22 مقعداً بترتيب 1-2-1، يمكن تحويلها إلى أسرّة مسطحة بالإضافة إلى تمتعها بمساحة واسعة للعمل أو النوم أو تناول الطعام او الاسترخاء. أما الدرجة السياحية فتضم 232 مقعداً بترتيب 3-3-3.
وتسيّر الخطوط الجوية القطرية حالياً خمس طائرات من طراز بوينغ 787 على خط لندن هيثرو وفرانكفورت وميونخ وزيورخ ودبي من الدوحة. وقد استلمت القطرية طائرتها السادسة من هذا الطراز في بداية معرض باريس الجوي الذي أقيم الأسبوع الماضي حيث قامت الناقلة بعرضها أمام زوّار المعرض من كبار الشخصيات ووسائل الإعلام. ولدى الناقلة حالياً طلبات شراء لـ54 طائرة من هذا الطراز.
المصدر: الخطوط الجوية القطرية




follow us on