• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Oman Air Launches Direct Daily Flights Between Salalah And Calicut, Kerala

21 March 2017

Oman air announced the launch of its new daily direct flight between Salalah and Calicut (CCJ), Kerala starting 27 of March 2017.
The three-and-a-half-hour flight will depart Salalah at 01:10 and arrive in Calicut at 06:20 hrs. The return flight will leave Calicut at 07:00 and arrive in Salalah at 09:15 (local time), The daily service will be operated by a Boeing 737-800.    
This step comes in parallel to the expansion of the Oman Air scheduled flights operated between Muscat and Calicut, where it was promoted to become a twice a day flight starting from the month of February.
In a related context, Oman Air announced its expansion plan related to increasing the number of daily trips to the five major plants in India as the first fruits of the agreement signed between the Government of Oman and India last year, in which both parties expressed their approval to increase weekly seats on flights heading to India from 21 145 to 27 405 as an increase of 6258 seats per week.
Oman Air is currently running three daily flights from Muscat to Mumbai and New Delhi and Hyderabad as it increased the number of daily trips to Lakna to become two flights daily.
Source: Oman Air

الطيران العماني يدشن رحلات مباشرة يومية من صلالة إلى كاليكوت

21 مارس 2017
أعلن الطيران العماني عن تدشين رحلات يومية مباشرة من مطار صلالة الدولي إلى مدينة كاليكوت (كوزيكود) في كيرلا ابتداء مِن 27 آذار/ مارس الحَالي، 
وتستغرِق الرحلة الجديدة بين الوجهتين ثلاث ساعات ونصف؛ إِذ تغادر مطار صلالة الدولي في تمام الساعة 01:10، لتصل إلى مطار كاليكوت في تمام الساعة 06:20 على متن طائرات الناقل من طراز بوينج 800-737، أما فيما يخص رحلة العودة، فتغادر رحلة الطيران العماني مطار كاليكوت في تمام الساعة 07:00، لتصل إلى مطار صلالة الدولي في تمام الساعة 09:15. علماً أن جميع التواقيت المذكورة هي بالتوقيت المحلي.
تأتي هذه الخطوة موازية للتوسع في رحلات الطيران العماني المجدولة التي يسيرها بين كل من مسقط وكاليكوت، حيث تم تعزيزها مؤخراً لتصبح بواقع رحلتين يومياً إبتداءً من شهر شباط/فبراير الـمـنصرم بعد أن كانت بواقع رحلة واحدة يومياً.
وفي سياق متصل أعلن الطيران العماني عن خطته التوسعية المتصلة بزيادة عدد رحلاته اليومية إلى خمس محطات رئيسية في الهند كأولى ثمرات توقيع الاتفاقية بين حكومتي سلطنة عمان والهند العام المنصرم والتي أبدى فيها كلا الطرفان موافقتهما على زيادة المقاعد الأسبوعية في الرحلات المتوجهة إلى الهند من 21,145 إلى 27,405 إذ بلغت الزيادة 6,258 مقعداً في الأسبوع. ويتم حاليا تسيير ثلاث رحلات يومية من مسقط إلى بومباي ونيودلهي وحيدر آباد بعد أن كانت بواقع رحلتين على مدار اليوم، كما زاد الطيران عدد الرحلات اليومية إلى لكنا لتصبح من رحلة واحدة إلى رحلتين يومياً.
المصدر: الطيران العماني
follow us on