• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Four continents, three launches, one day - Emirates highlights its global reach

02 October 2013
Emirates’ expansion reaches new heights on 1 October with the launch of flights to Clark in the Philippines, the inauguration of a route between Milan and New York, and a brand new A380 service to Brisbane – all on the same day in four different continents.

First to take off from Dubai International on 1 October, a Boeing 777-200LR, bound for Clark International in the Philippines. 

This was followed by a bound flight to Milan, where the Boeing 777-300ER stops before embarking on a brand new transatlantic connection to New York.

Next in line was a flight departing Dubai for the airline’s latest A380 destination, Brisbane.

Emirates already serves New York and Milan. The new service addresses an underserved transatlantic link between the two commercially vibrant cities, both in terms of non-stop flights and a premium product offering. Through agreements with JetBlue in the U.S and with Easyjet in Europe, customers can easily connect onto flights serving the U.S via New York and Europe via Milan. With the Milan-New York connection, Emirates becomes triple daily into New York, home to the largest Italian community in America. 

Brisbane becomes Emirates’ 22nd A380 destination. Emirates will be the only airline flying a scheduled double-decker into Brisbane, a fitting development to mark the 10th anniversary of services to the state of Queensland.  

After launching Warsaw, Algiers, Tokyo Haneda and Stockholm so far in 2013, the airline is preparing for the start of services to Conakry in Guinea, Sialkot in Pakistan, Kabul, Kiev, Taipei and Boston in the coming months.

Source: Emirates

طيران الإمارات تتوسع وتكثف حضورها عبر أربع قارات في يوم واحد

02 أكتوبر 2013
حققت طيران الإمارات إنجازاً قياسياً جديداً خلال يوم واحد عبر أربع قارات، وذلك بإطلاق خدمة جديدة إلى مطار كلارك في الفلبين، وخدمة أخرى بين ميلانو ونيويورك وبدء تشغيل طائرة من طراز ايرباص 380 بين دبي وبريسبن.

فقد انطلقت الرحلة الافتتاحية من مطار دبي الدولي في 1 أكتوبر باستخدام طائرة البوينغ من طراز 200-777 ذات المدى الطويل لتدشن خدمة طيران الإمارات اليومية الجديدة من دون توقف إلى مطار كلارك الدولي في الفلبين.

كما أقلعت رحلة من مطار دبي الدولي إلى مدينة ميلانو الإيطالية على متن طائرة البوينغ 777-300 ذات المدى الممتد، حيث ستتوقف هناك قبل مواصلة طيرانها عبر الأطلسي إلى مطار جيه إف كيندي في نيويورك.

وأخيراً أقلعت رحلة من مطار دبي الدولي نحو مدينة بريسبن الأسترالية على متن طائرة الايرباص من طراز 380، التي أصبحت أحدث وجهة ضمن المحطات التي تخدمها طيران الإمارات بطائرات من طراز الايرباص 380.

وتسير طيران الإمارات رحلات إلى كل من ميلانو ونيويورك منذ سنوات، لكن الخدمة الجديدة تلبي الطلب الكبير على السفر عبر الأطلسي بين المدينتين التجاريتين المزدهرتين برحلات مباشرة من دون توقف توفر الدرجتين الأولى ورجال الأعمال. ومن خلال اتفاقيات مع "جت بلو" في الولايات المتحدة، و"إيزي جت" في أوروبا، يمكن للعملاء مواصلة سفرهم في الولايات المتحدة عبر نيويورك وفي أوروبا عبر ميلانو. ومع إطلاق رحلات ميلانو- نيويورك، أصبحت طيران الإمارات الآن تخدم نيويورك، التي تضم أكبر جالية إيطالية في أميركا، بثلاث رحلات يومياً.

وأصبحت بريسبن اليوم المحطة رقم 22 التي تخدمها طيران الإمارات بطائرات من طراز الايرباص 380، كما أصبحت طيران الإمارات أول ناقلة جوية تسير رحلات منتظمة بالطائرة العملاقة إلى بريسبن، حيث تزامن هذا التطور مع مرور 10 سنوات على إطلاق خدمات الناقلة إلى ولاية كوينزلاند.

وبعد إطلاق خدماتها منذ مطلع عام 2013 الجاري حتى الآن إلى كل من وارسو والجزائر ومطار هانيدا في طوكيو وستوكهولم، تستعد طيران الإمارات لفتح خطوط جديدة إلى كوناكري عاصمة غينيا، ومدينة سيالكوت الباكستانية، والعاصمة الأفغانية كابول بنهاية العام. وكذلك إلى كل من كييف وتايبيه وبوسطن في الربع الأول من عام 2014.

المصدر: طيران الإمارات

follow us on