• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways and Hong Kong Airlines expand codeshare with enhanced connectivity to Abu Dhabi and Europe

15 June 2015
Etihad Airways has expanded its codeshare agreement with Hong Kong Airlines to provide travelers with enhanced connections between Asia, the Middle East, and Europe.

Under the expanded codeshare agreement, Hong Kong Airlines will place its “HX” flight code on Etihad Airways’ flights between Hong Kong and Abu Dhabi. Etihad Airways will commence a daily frequency on the route from 15 June 2015, offering 3,620 seats per week with an Airbus A330-200 aircraft.

In addition, Hong Kong Airlines will codeshare on Etihad Airways’ new service between Abu Dhabi and Madrid. The route, which was launched in March 2015, is operated four times per week and offers 2,096 seats per week with a two class Airbus A330-200.

Etihad Airways and Hong Kong Airlines initiated their a codeshare agreement in December 2014, allowing Etihad Airways to place its “EY” code on Hong Kong Airlines’ flights between Hong Kong and Bangkok, and on flights between Hong Kong and Okinawa, while Hong Kong Airlines placed its “HX” code on Etihad Airways’ service between Abu Dhabi and Bangkok.

Etihad Airways will increase the frequency of its Bangkok service from three to four flights a day from 1 July 2015, with Hong Kong Airlines also codesharing on the additional flight.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران وخطوط هونغ كونغ الجوية تتوسعان في رحلات المشاركة بالرمز مع تعزيز قدرات الربط إلى أبوظبي وأوروبا

15 يونيو 2015
أعلنت الاتحاد للطيران عن التوسع في اتفاقية المشاركة بالرمز مع خطوط هونغ كونغ الجوية بهدف تعزيز رحلات الربط المتاحة للمسافرين بين آسيا والشرق الأوسط وأوروبا.
وفي إطار اتفاقية المشاركة بالرمز الموسّعة بين الناقلتين، سوف تضع خطوط هونغ كونغ الجوية رمزها "HX" على رحلات الاتحاد للطيران بين هونغ كونغ والعاصمة الإماراتية أبوظبي. ومن المقرر أن تباشر الاتحاد للطيران تشغيل رحلاتها إلى هونغ كونغ بمعدل رحلة يومياً بدءاً من 15 يونيو 2015، لتوفر للمسافرين ما يصل إلى 3,620 مقعداً أسبوعياً على متن طائرتها من طراز ايرباص 200-330.
وإضافةً إلى ذلك، سوف تضع خطوط هونغ كونغ الجوية رمزها على رحلات الاتحاد للطيران بين أبوظبي ومدريد. وتشغل الاتحاد للطيران رحلاتها إلى وجهة مدريد، التي أطلقتها الشركة في مارس 2015، بمعدل أربع رحلات أسبوعياً وتوفر ما يصل إلى 2,096 مقعداً أسبوعياً عبر طائرتها من طراز ايرباص 200-330 لمرتبة بنظام الدرجتين.
وقد شرعت الاتحاد للطيران وخطوط هونغ كونغ الجوية في اتفاقية المشاركة بالرمز بين الناقلتين في ديسمبر 2014، والتي أتاحت للاتحاد للطيران وضع رمزها "EY" على الرحلات التي تشغلها خطوط هونغ كونغ الجوية بين هونغ كونغ وبانكوك، وعلى الرحلات بين هونغ كونغ وأوكيناوا، في حين وضعت خطوط هونغ كونغ الجوية رمزها "HX" على رحلات الاتحاد للطيران بين أبوظبي وبانكوك.
ومن المقرر أن تزيد الاتحاد للطيران معدل رحلاتها إلى بانكوك من ثلاث رحلات إلى أربع رحلات يومياً بدءاً من الأول من يوليو 2015، مع مشاركة خطوط هونغ كونغ الجوية بالرمز على الرحلة الإضافية التي ستشغلها الاتحاد للطيران.
المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on